העציר המנהלי מוחמד עלאן טען אמש עם שחרורו כי כוחות הביטחון בישראל ניסו להאריך את המעצר המנהלי שלו בניגוד לסיכום המוקדם.



עלאן נמסר בשעות הלילה על ידי מתאם פעולות צה"ל בשטחים למקבילו הפלסטיני והועבר לבית חולים בטול כרם שם הוא אושפז ועבר בדיקות רפואיות מקיפות. במסר שהעביר לדבריו מהאסירים הפלסטינים בעניין הר הבית, אמר: "האסירים מבקשים שהעם הפלסטיני יהיה מאוחד למען מסגד אל-אקצא. המסר ברור - אתם לא שווים דבר אם יגרם נזק למסגד אל-אקצא.



בשיחה עם ערוץ הפלסטיני אל-פאג'ר הוסיף איש הג'יהאד האסלאמי, ששבת רעב במשך למעלה מחודשיים: "אנשי שב"ס העבירו אותי לכלא הדרים במטרה לבדוק אם אני חוזר לשבות רעב. כאשר סירבתי לקבל את הארוחה הראשונה שהגישו לי הבינו שאני חוזר לשביתת רעב והחליטו לשחרר אותי ממעצר".



עלאן טען כי עד לרגע שחרורו ניסו להשאירו במעצר. "עד לרגע האחרון הם ניסו במזימות ובתרגילים להותיר אותי בכלא. לו הייתי אוכל ארוחה אחת היו מחדשים את המעצר המנהלי שלי", אמר עלאן.



בתוך כך הודה עלאן לכל מי שתמך בו והוסיף: "ניצחתי במערכה הודות לאלוהים שהעניק לי את הכוח ובנוסף לבני עמי שעמדו לצידי וגרמו לי להתרגש כל פעם מחדש. זה מוכיח שהעם הפלסטיני לא שוכח את האסירים בבתי הכלא. העמידה שלהם חיזקה אותי והוכיחה לאויב שאין הבדל בין בני העם שלנו בכל מקום. זה הוכיח להם שחיפה זו טול כרם, שירושלים היא שכם ועזה והגדה המערבית הן גוף אחד. קולות העידוד שלהם הגיעו לאוזניי גם בבית החולים סורוקה בבאר שבע וגם בברזילי באשקלון, זה חיזק אותי והרים לי את המורל".