המשטרה החליטה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד השייח' חאלד אל מוגרבי בגין עבירות של הסתה לאלימות וגזענות. ככל הנראה הבקשה תועבר בזמן הקרוב לפרקליטות שתגיע להכרעה בעניין.



על פי החשד השייח' אל מוגרבי המשיך להשמיע דברים דומים גם בימים האחרונים מה שהוביל למעצרו ברביעי שעבר. כזכור, נעצר בחודש אוגוסט השייח' אל מוגרבי, בעקבות דברי הסתה קשים שהשמיע במסגד אל-אקצא וקיבלו חשיפה ברשתות רבות ברחבי העולם.



אל מוגרבי טען בחקירתו כי לא מדובר בדברי הסתה .אלא בעוד שבפרקליטות בחנו את הדברים המשיך השייח' המדובר לשאת דברי הסתה נגד יהודים "אנו נלך אחרי היהודים בכל מקום, הם לא ימלטו מאתנו, הם לא יוכלו להימלט מאתנו. בני ישראל יחוסלו כולם". הדברים הועברו למשטרה לאחר שפורסמו באתר הארגון "מבט לתקשורת פלסטינית".



ברביעי שעבר נעצר כאמור השייח אל מוגרבי וחרף בקשת המשטרה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים נגדו, לנוכח מצבו הרפואי, החליט בית משפט השלום בירושלים להאריך את המעצר ביממה אחת בלבד.



אלא שבמשטרה לא הסתפקו בהחלטה האמורה וערר שהגישו חוקרי מחוז ירושלים באמצעות קצין החקירה פקד גיא אברהמי לבית המשפט המחוזי בירושלים זכה להתייחסות משמעותית יותר. השופט משה סובול קיבל את הערעור ושלח את השייח אל מוגרבי למעצר בן ארבעה ימים נוספים כדי לאפשר למשטרה להשלים את החקירה.



"מקומו מאחורי סורג ובריח"



שר העלייה וקליטה והשר לענייני ירושלים זאב אלקין (ליכוד) בירך על הכוונה להגיש כתב אישום נגד השייח חאלד אל מוגרבי ואמר: "הוא כבר מזמן היה צריך להיות מאחורי סוגר ובריח, אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. כדאי לזכור, שיש עוד הרבה דרשנים מסיתים כמוהו במסגד אל-אקצא ובמסגדים אחרים ברחבי הארץ, וכדאי להביא אותם לדין כמה שיותר מהר. היום כבר ברור שהסתה ועלילות דם אנטישמיות מביאות לפיגועים ולרצח ישראלים חפים מפשע. הגיע הזמן להילחם בכך מלחמת חורמה".