"הלך לנו פרח אמיתי, פרח שרק התחיל לפרוח", כך נשמע היום (שני) מיכאל יעקובוביץ', סבו של בנימין יעקובוביץ' ז"ל, לוחם משמר הגבול שנפטר אתמול מפצעיו אחרי שנפגע בפיגוע בצומת חלחול ביום רביעי שעבר. הלווייתו תתקיים הערב, בחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית אתא.

יעקובוביץ' נפצע אנושות בפיגוע הדריסה שאירע ביום רביעי שעבר בצומת חלחול, ליד חברון. האירוע הקשה התרחש סמוך לשעה ארבע. רכב שנסע במהירות לעבר צוות לוחמי משמר הגבול שפעלו במקום פגע בעוצמה רבה בבנימין. הלוחמים שעמדו בסמוך פתחו בירי מדויק לעבר המחבל והוא חוסל. בנימין אושפז בבית החולים הדסה עין כרם במצב אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייו, ואתמול נקבע מותו.

סמ"ר יעקובוביץ' (הועלה בדרגה לאחר מותו), היה בן 19 במותו. הוא התגייס למשמר הגבול לפני כשנה וחצי והותיר אחריו הורים, אח ושתי אחיות.המחווה היוצאת דופן של משפחתו, שביקשה לתרום את אבריו עוררה מיד לאחר היוודע על תגובות חיוביות רבות. 

הסב של בנימין סיפר אתמול כי כל משפחתו של בנימין היא משפחה של אנשי צבא. "המשפחה כולה תמיד שירתה בצבא, במדינות שהם חיו בהם. סבא רבא של בנימין היה לוחם בצבא האדום ונלחם בנאצים. הוא עצמו לחם בצבא האדום, כך גם שני אחי, (הדודים של בני) ואבא של בני, סטינסלב משרת עד היום כקצין מילואים בצה"ל".

"
איבדנו בחור מקסים, מלא חברים"

בנימין למד לפני גיוסו בכפר הנוער הדתי בכפר חסידים. המדריך שלו בפנימיה, בני חדד סיפר: "הכפר שלנו קיים 80 שנה. לצערנו במהלך 80 השנים האלה הכפר איבד מעל 50 בוגרים בכל מערכות ישראל, מתקופת מלחמת השיחרור ועד היום. לצערנו היום נוסף לרשימה חלל נוסף. בני הוא בוגר שלנו. הוא סיים את הלימודים שלו לפני שעה וחצי ואז התגייס למשמר הגבול".

חדד תיאר את בני כבחור שמח. "הוא היה מלא חיים, מלא עוצמה, שלמד פה. אנחנו מחבקים את המשפחה והחברים שלו. לצערנו הוא לא החלל הראשון. בני מסר את נפשו על הגנת הארץ ואנחנו כאן המורים המדריכים והחניכים, בפנימיה כואבים מאד את הנפילה של בני. איבדנו בחור מקסים, מלא חברים, תוסס ודמות מאד בולטת".