שעתיים לאחר שכמויות הגשם הגדולות שירדו במהלך היום פסקו, חזרה הערב (שני) העיר אשקלון לשגרה. בשירות המטאורולוגי מדדו כמות שיא של גשמים בעיר - 92 מ"מ של גשם בשעה אחת. הגשמים הציפו 46 מוקדים בעיר, ביניהם בית החולים ברזילי ובתים פרטיים של התושבים. כמו כן, מספר כבישים נסגרו לתנועה, ביניהם: רבין, ביאליק, דפנה, הנמל, אלי כהן ואליעזר בן יהודה. 

בשל הגשמים נגרמו נזקים רבים לתשתיות תחבורה ולמוסדות חינוך שהפסיקו את פעילותם. שעתיים אחרי שהגשם פסק, חזרה העיר לשגרה וכל הכבישים מלבד בן יהודה (מדרום לצפון בלבד), נפתחו לתנועה. בנוסף לכך, גם בבית החולים ברזילי הצליחו להשתלט על ההצפה, וחזרו לעבודה סדירה בכל האגפים והמחלקות של בית החולים.


הצפות באשקלון. צילום: עיריית אשקלון


הצפות בגן הלאומי באשקלון
הצפות בבית החולים ברזילי. צילום: דוברות ברזילי
 

שישה מפגעי תשתית נרשמו במהלך היום, בהם כביש שקרס ברחוב עולי הגרדום, מדרכות בשני רחובות, שביל הולכים רגל שהתפרק ובורות שנפערו באספלט. ההצפות הורגשו גם בגן הלאומי של העיר, שהוצף גם כן.


הגן הלאומי באשקלון הוצף. צילום: עמרי בוכניק, רשות הטבע והגנים 

בסיום הערכת מצב שהתקיימה בעיריית אשקלון הוחלט על הפעלתם של חמישה צוותים לטיפול במצב" חמ"ל משותף בו ייקחו חלק כל גורמי הביטחון, צוות שפע שייתן מענה לבעיות ניקוז ויפעיל כלים גדולים, צוות שירכז את נושא הנזקים ברכוש, צוות מוקד שירכז את פניות התושבים תחת תתי נושאים ברורי וצוות שירכז את המוקדים הבעייתיים ברחבי העיר שבהם היו בעיות הצפה מיוחדות. מחר צפויים מוסדות החינוך בעיר לפעול כרגיל.


הצפות באשקלון. צילום: עיריית אשקלון