בוטל עונש ההשעיה של שלושה חודשים מוועדת החוץ והביטחון שהוטל על חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) לאחר שהאחרון התנצל היום (שני) בפני יו"ר המפלגה נפתלי בנט ויו"ר הסיעה ינון מגל, על שהפר את המשמעת הסיעתית ונמנע בשבוע שעבר מהצבעה עם הקואליציה.

העונש הוטל עליו לאחר שח"כ יוגב לא תמך בהצעת חוק של ח"כ יואב קיש (ליכוד) לשנות את חזקת גיל הרך וכתוצאה מכך ספגה הקואליציה מפלה והחוק נפל. בעקבות המקרה החליטו בנט ומגל להענישו ולהשעותו למשך שלושה חודשים מכל פעילות בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. כמו כן הוחלט כי יוגב לא יוכל להעלות חוקים במליאה למשך תקופה זו.
היום שלח ח"כ יוגב מכתב ההתנצלות ליו"ר המפלגה נפתלי בנט וליו"ר הסיעה מגל בו כתב כי באירוע של השבוע שעבר לא היתה בכוונתו כל מחשבה של פגיעה במישהו או בסיעה ואחדות או באחדות הקואליציה.

"נקלעתי לסערה פוליטית וציבורית, בלא שחיפשתי אותה. כאמור לעיל, לא היה בי כל רצון, או אינטרס להביך מישהו, לא בסיעה ולא בקואליציה. לא חיפשתי כל אירוע של יצירת מתח כלשהו לא פנים מפלגתי ולא קואליציוני. ההפך מכך הוא הנכון, אני מביע את דעתי כל הזמן, שיש לחזק קואליציה זו שאין טובה ממנה במציאות כיום, שמח על כך שיש לנו שני חברי קבינט ושכולנו מתאמצים להשפיע יותר, על כל הקורה במדינתנו", כתב יוגב במכתב ההתנצלות.
הוא טען להגנתו כי "סברתי, אולי בטעות, גם בעת נוכחותי באולם המליאה ביום רביעי ובראותי שגם חכי"ם ושרים מהליכוד ומהבית היהודי, נותרו מחוץ לאולם, ולא טרחו להיכנס ולהצביע, שאין משמעת קואליציונית בהצבעה זו. שקלתי שוב את הצבעתי והחלטתי שלא להתנגד לעמדת הקואליציה, אלא רק להימנע או לא להשתתף בהצבעה וכך עשיתי בעת שקראו את שמי".
"יתכן וטעיתי בהבנתי, אך בוודאי לא היה בכוונתי כל מחשבה של פגיעה במישהו או בסיעה ואחדותה או באחדות הקואליציה", כתב. כאמור, בעקבות מכתבו, בוטל עונש ההשעייה נגדו. עם זאת נקבע כי העונש האוסר עליו להעלות הצעות חוק במשך שלושה חודשים ישאר בעינו.