היום (שני), הובא למנוחת עולמים בנימין יעקובוביץ׳ ז״ל, לוחם משמר הגבול שנרצח בפיגוע הדריסה בצומת חלחול. הוא הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח.



יעקובוביץ' ז״ל התגייס למשמר הגבול באוגוסט 2014 ושירת כלוחם בפלוגה ל״ט של מג"ב איו״ש. כזכור, בפיגוע הדריסה שאירע ברביעי לחודש הגיח רכב לעבר צוות לוחמי משמר הגבול שפעלו בצומת חלחול. לפתע הסיט נהג הרכב את רכבו ופגע בעוצמה רבה בבנימין ז"ל, הלוחמים שעמדו בסמוך פתחו בירי מדויק לעבר המחבל וזה חוסל. הוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר אנוש ואמש נפטר הלוחם מפצעיו. בסרטון תיעוד הדריסה, נראים לוחמי מג"ב כשהם מנסים להימלט מהמכונית שמגיעה לעברם במהירות רבה.




טקס הלוויה. צילום: חטיבת דובר המשטרה


בטקס הלוויה שהתקיים בחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית אתא ליוו את בנימין ז״ל בדרכו האחרונה בני משפחה, חברים ואחים לנשק שחלקו לו כבוד אחרון.



רבים מסגל הפיקוד של משטרת ישראל ומשמר הגבול הגיעו ללוות את המשפחה, בין היתר: השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן, ממלא מקום מפכ״ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, ראש אגף משאבי אנוש, ניצבת גילה גזיאל, סגן מפקד משמר הגבול ותת ניצב יוסי פוני.



השר ארדן ספד: ״בני, נלחמת כדי להתגייס דווקא למג"ב, כיוון שרצית להציל חיים ולתת את כולך בקו הקדמי ביותר. כל חייך היו רצף אחד ארוך של מסירות ונתינה למשפחתך, לחבריך, למדינה. כמה סמלי שמידה נעלה זו שאפיינה את חייך הכה קצרים, מוסיפה לאפיין אותך גם אחרי מותך. החלטת הוריך לתרום את איבריך, החלטה שכל כולה גבורה, ערכיות ואצילות נפש, מסבירה לנו איך גדלת להיות האדם הטוב שהיית. נופלים ההולכים ראשונה בני. והם תמיד לצערנו, הטובים ביותר".




השר ארדן. צילום: חטיבת דובר המשטרה


מפקד משמר הגבול: ״הזירה הביטחונית מזמנת לנו משימות הדורשות אומץ לב, נחישות ומסירות אין קץ, אנו מוכיחים יום יום שאנו נכונים לעמוד איתנים בפרץ ולהוות חומת מגן לעם ולמדינה במלוא מובן המילה. היום היעוד המחייב הזה גבה מאיתנו מחיר יקר, יקר מאוד. בשמי ובשם משמר הגבול, משטרת ישראל ועם ישראל אני מצדיע לך ומבטיח כי ברוח שבה נלחמת על חייך עד הדקה האחרונה, נמשיך אנו לעמוד זקופים ואיתנים מול כל האיומים העומדים לפתחנו״.




מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב. צילום: חטיבת דובר המשטרה


מפקד הפלוגה, רפ״ק יאסר אסדי אמר: ״בנימין היקר, באנו לחלוק לך כבוד אחרון, אנו נפרדים היום מגיבור, ייצגת בחייך ובמותך את אהבת ארץ ישראל אהבת חבריך לנשק, לוחם למען המולדת. נוח בשלום על משכבך״.



מוקדם יותר, נערכה השתלה משולבת ומורכבת של כליה וכבד בחולה אחד, בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים, הודות לתרומת איבריו של יעקובוביץ׳ ז״ל. הוריו הסכימו לתרומת האיברים ובמהלך שעות הבוקר החל ניתוח בן עשר שעות, בו קיבל חולה כבד בן 54 את הכבד והכליה של בנימין ז״ל.


דוקטור הדר מרחב, מנהל מרכז ההשתלות ב"הדסה" שביצע את הניתוח יחד עם דוקטור עבד אל חלאילה ודוקטור רם אלעזרי אמר: ״החולה היה במצב קריטי. הוא חולה במחלת כבד סופנית ועל רקע זה איבד גם את הכליה שלו. בחודש האחרון מצבו התדרדר מאוד ותרומת האיברים בהחלט הצילה אותו. הניתוח היה קשה ומורכב ולשמחתי נראה כי האיברים נקלטים ועובדים״.