פורום ועדי ההורים היישוביים משיק בימים אלה אפליקציה ייעודית מתקדמת שמאפשרת לראשונה הנגשה תקשורתית, העברת מסרים ותכנים לכל הורי ישראל באון ליין ,ישירות למכשיר הסלולרי של כל הורה.



"האפליקציה נבנתה עבור הצרכים של הפורום ובכלל צורכי ההורים כולם", מסביר איציק מנחם חבר בפורום ההורים ומיוזמי המיזם. "מדובר בתשתית מתקדמת ביותר המאפשרת לכל יו"ר ועד הורים יישובי ומוסדי להקים בעצמו בתוך המערכת, אפליקציה מותאמת לצרכיו (אפליקציה בתוך אפליקציה) בדרך פשוטה וידידותית. התשתית הארצית מאפשרת לאפליקציות שמוקמות בה תקשורת ושיתוף ההורים בקבלת החלטות בנושאים חשובים ומהותיים. כך למשל, בשלהי נובמבר יתקיים דיון בבג"ץ בנושא הצפיפות בכיתות ודרך האפליקציה חתמו עד כה על העצומה בנושא, אלפים רבים, התומכים במאבק לצמצום מספר הילדים בכיתות מכיתה א'-יב'".



מאבק נוסף שקורם אור וגידים ומנוהל גם הוא דרך האפליקציה הינו מאבק על דרישה לאכוף הוראות משרד הבריאות לגבי התזונה הניתנת לילדים במוסדות החינוך. "את המאבק מלווה עצומה שעליה חתמו בתוך יומיים כבר מאות הורים ובגדרה כבר נערך השנה פיילוט במוסדות החינוך עם תפריט בריאותי שאינו כולל מזון מעובד, שנכתב על ידי תזונאית בכירה ומיושם ביישוב", מדווח מנחם.



דרך האפליקציה, ניתן לשתף את כל ההורים ברמה כיתתית, בית ספרית, יישובית או ארצית בלחיצת כפתור אחת. מנהל האפליקציה יכול לשלוט בתכנים המוצגים לקהל היעד על פי אזור מגוריו או קבוצת היעד אליה הוא משתייך. לדוגמא בית ספר או ישוב מסוימים.



המערכת מאפשרת שיתופים מגוונים, שיתוף למטרת העברת מסר או מידע, שיתוף גם יכול לאפשר להורים להביע תמיכה בנושא ספציפי, לקחת חלק במאבק, סקרים ורכישות מרוכזות.



"המערכת הזאת תשמש אותנו ההורים לפעולות שישפיעו מהותית על המערכת השלטונית ויעמידו את מערכת החינוך בראש סדר היום התקציבי והציבורי. במקביל ועל אותה תשתית טכנולוגית יוקם גם מועדון צרכני להורי ישראל שיעסוק בעיקר בצרכנות של מערכת החינוך, הורדת מחירי הספרים, ילקוטים וכדומה", טוען מנחם.



"אין לי ספק כי היכולות של המערכת יבואו לידי ביטוי לטובת כלל ההורים גם בכלכלת הבית הלוחצת. צריך לזכור, הפורום מייצג יותר משני מיליון הורים. העוצמה, הגודל והמכנה המשותף של ההורים יביאו אני מאמין, בעזרת התשתית הטכנולוגית המדהימה שלנו, באופן סיסטמתי וטבעי לראשונה בישראל להורדה משמעותית של יוקר המחייה".