אחמד מנסארה, הנער בן ה-13 שמואשם בביצוע פיגוע הדקירה בפסגת זאב בבירה, הודה היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים בחלק מהעבירות שיוחסו לו בכתב האישום, אולם כפר בסעיף הניסיון לרצח. דיון ההוכחות בעניינו נקבע לשישה בינואר. 
חקירתו של אחמד מנסרה
 
הסוגייה שמטרידה בימים אלו את הפרקליטות בפרשה, נוגעת לעובדה שלמנסארה ימלאו לו 14 שנים בינואר, ולפי החוק בישראל לא ניתן לשלוח לעונש מאסר קטין מתחת לגיל 14. אם מנסארה היה מודה היום בכל העבירות ולא מנהל משפט, יתכן שהיה חומק מעונש המאסר, כיווון שעוד לא מלאו לו 14.

אבל היום הודיע באמצעות סנגוריו כי בכוונתו לנהל את המשפט ולטעון שהוא לא ניסה לרצוח. לכן, עד סיום המשפט כבר ימלאו לו 14 ובית המשפט יוכל לגזור עליו עונש מאסר. 

עורכת דינו של הנער, לאה צמל, מסרה כי "משמעות הדבר שהצדק ינצח. הילד הזה לא רצה לרצוח, לא היתה לו כוונה כזאת ואנו נוכיח את זה בבית המשפט". צמל סירבה להתייחס לשאלה האם נשקל הסדר טיעון בפרשה. 
 
יש לציין, כי עדיין קיימת למנסארה האפשרות להגיע להסדר טיעון לפני שימלאו לו 14, אך לא ברור עדיין אם תרחיש כזה יקרה. 

אתמול פירסמה רשת טלויזיה פלסטינית את חקירתו של מנסארה, בו הוא נראה מנסה להתחמק משאלות השוטרים, עד שאלה מעמתים אותו והוא נשבר. הנער, אשר נראה מחייך בבית החולים, שם אושפז לאחר שנטען כי נהרג ובסופו של דבר הוכח שלא, נראה אחרת לגמרי, כמעט חודש אחרי הפיגוע. כשהוא לבוש במדי שב"ס חומים, איתם הוא מגיע גם לבית המשפט, נראה הנער בחקירה שבור, ועומד חסר אונים מול טענות החוקר, שמטיח בו את ההאשמות.
 
התמונות מהחקירה מראות את קצין המשטרה מעמת את הנער עם התמונות וסרטון האבטחה, שמראה כי הוא אכן ביצע את הפיגוע. במהלך החקירה טוען הילד מספר פעמים שהוא לא יודע מה קרה שם, אך החוקר מקשה עליו ובסופו של דבר גם מצליח להשיג את הודאתו.