הוועד הציבורי למען שחרורו של המרגל ג'ונתן פולארד פנה היום (שלישי) במכתב לחברי כנסת ולציבור, בקריאה להימנע מארגון חגיגות וארועים ציבוריים עם שחרורו הצפוי בעוד עשרה ימים מהכלא בארצות הברית לאחר שלושים שנה.  

בהודעת הוועד נכתב, כי "כפי שמסרה אסתר פולארד בהצהרתה ביום שלאחר היוודע על ההחלטה של וועדת השחרורים לשחרר את יונתן בתנאים מגבילים, בשלב זה יונתן ורעייתו זקוקים מאוד לשקט, שלווה ולחזרה מהירה ככל האפשר לאלמוניות יחסית, שתאפשר להם לשקם את חייהם ולהתמודד עם אתגרים לא פשוטים הניצבים בפניהם במצב החדש".

שחרורו של ג'ונתן פולארד: הנשיא אובמה לא יתערב כדי לאפשר את הגעתו לישראל

לאחר השחרור מתכוונים בני הזוג פולארד להתגורר בניו יורק. פולארד, שמאסרו הומר ממאסר עולם לשלושים שנים ולכן הוא ישתחרר בקרוב, ישוחרר  בתנאים מגבילים שימנעו ממנו בין השאר לעזוב את ארצות הברית, ולכן גם לא יוכל לעלות לישראל לפרק זמן בלתי ידוע.

כמו כן יאסר עליו לשוחח עם התקשורת על מעשי הריגול שלו שבגינם הורשע. פולארד, שהציע את שירותיו לישראל, הופעל במשך כשנה וחצי, 
בידי יחידה סודית של משרד הביטחון בשם "הלשכה לקשרי מדע עד למעצרו. 

הבוקר מסרו ל"וושינגטון פוסט" גורמים בממשל הנשיא אובמה, כי נשיא ארצות הברית לא יתערב כדי לאפשר לג'ונתן לעלות לישראל. על פי תנאי שחרורו של פולארד, הוא חייב להישאר תחת פיקוח בארצות הברית במשך חמש שנים. אך לפי גורמים בממשל, אובמה לא יתערב בהליך המשפטי שיבטל את חמש השנים אליהן הוא מחויב לאחר שחרורו הצפוי בעוד עשרה ימים.