המפלה של הקואליציה היום (חמישי) בהצבעה להצעת חוק במליאת הכנסת, חשפה משבר קואליציוני חמור על רקע הקפאת הבנייה בירושלים וביהודה ושומרון. הקואליציה הפסידה היום בהצבעה על הצעת חוק של ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) שמטרתה להגביל את מספר התיקים של העובדים הסוציאליים. שני חברי כנסת מהקואליציה, בצלאל סמוטריץ' ושולי מועלם רפאלי (הבית היהודי), נעדרו מן ההצבעה. כתוצאה מכך ספגה הקואליציה מפלה והפסידה בהצבעה. מיד לאחר מכן, צייץ ח"כ סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "נעדרתי עכשיו מההצבעה על חוק של האופוזיציה, כמחאה על הפרת הבטחותיו הרבות של נתניהו לבנות בירושלים. בקואליציה הבטחות צריך לקיים". סמוטריץ' אף שיתף את הציוץ בחשבון הטוויטר של ראש הממשלה.
חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי פרסמה הודעה דומה בטוויטר בה כתבה: "שלמות ירושלים חשובה לא פחות משלמות הקואליציה. אם ראש הממשלה שוכח לבנות בירושלים אני שכחתי איך מצביעים במליאה".



"הבנייה לא חשובה פחות מרוב קואליציוני"
מלשכתו של חברת הכנסת סמוטריץ' נמסר בתגובה כי "הבנייה בירושלים היא לא פחות חשובה מאשר רוב קואליציוני במליאה", והזהירו כי אם לא תחודש הבנייה בירושלים ביהודה ושומרון ימשיך חבר הכנסת סמוטריץ' להעדר מהצבעות שונות ובכך לזעזע את הרוב הקואליציוני הזעיר. עם זאת, הזהירו בלשכתו כי אין בכוונתו להצביע נגד אישור תקציב המדינה מאחר והוא לא מעוניין להפיל את הממשלה אלא רק להפעיל עליה לחץ לגבי הפסקת הקפאת הבנייה בשטחים ובירושלים.

גורמים בבית היהודי אמרו כי סמוטריץ' ושולי מועלם רפאלי לא ייענשו על הצבעתם, ורמזו כי הם הודיעו עליה מראש ליו"ר המפלגה נפתלי בנט. כזכור, בשבוע שעבר נענש חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי בחומרה לאחר שלא השתתף בהצבעה במליאה והיה בין הגורמים למפלה של הקואליציה בהצבעה על ביטול חזקת הילד שיזם ח"כ יואב קיש (ליכוד). בשל כך הורחק לשלושה חודשים מחברותו בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אך לאחר שכתב מכתב התנצלות החליטו יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר הסיעה ינון מגל לבטל את עונשו.