"גם אנחנו יכולים להחרים. אף אחד לא עושה לנו טובה אם הוא מוכר סחורה שלנו מישראל גם אם היא מיוצרת בשטחים", אמרו אזרחים בעקבות ההחלטה של בעל סופר מרקט בצפון שהחליט היום (רביעי) להסיר מהמדפים את כל התוצרת האירופית, בתגובה להחלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים שמיוצרים בהתחלויות וברמת הגולן.



מדובר בבית עסק גדול יחסית לסופר מרקט בעיר צפונית. הבעלים של המקום החליט מיד אחרי שהתוודע לבשורה מאירופה, להוריד את כל המוצרים המיוצרים ומיובאים מאירופה ממדפי הסופר שבבעלותו. הוא החליט כמחאה למכור רק סחורה כחול לבן. באותו סופר הוחלט גם להוריד מהמדפים טחינה בארכה ומחר יזמינו כמויות של טחינה הר ברכה, יין מחברון ובנוסף ייצאו במבצע הנחות של כ-20 אחוז על כל המוצרים מיהודה ושומרון.



צריך לומר כי הבעלים של הסופר השכונתי הוא איש עסקים פרטי, לא דתי ולא חי בשטחים. היוזמה להסרת המוצרים תוצרת אירופה היתה במקורה של אחד העובדים. מסתבר כי במהלך היום כששמע אחד העובדים על ההחלטה של האיחוד האירופי לסמן מוצרים מהשטחים הוא החל להוריד מוצרים ממדפי הסופר. הבעלים שאל אותו למעשיו וזה הסביר. בתגובה הורה לו הבעלים להמשיך בפעולת הסרת המוצרים. "לא יכול להיות שבאירופה יסמנו מוצרים מהשטחים ואנחנו נשב בחיבוק ידיים", אמרו קונים פוטנציאלים. "אני לא חושש מנזק שייגרם לעסק שלנו כתוצאה מהסרת המוצרים", אמר הבעלים של החנות למקורביו. "אנחנו לא חוששים לפרנסתנו, שיחששו כל אלה שמחרימים אותנו".



במקומות שהוסרו המוצרים הונחו פתקים עליהם נכתב החל מ-11.11.2015 כל מוצרנו יהיו כחול לבן. הבעלים של הסופר סירב בתוקף להיחשף בשלב הזה. "אני לא מעוניין בחשיפה כי אין לנו שם ענין בהתנפלות. זה לא נעשה לצורכי פרסום, אלא לשם ציונות ומתוך אהבת הארץ", הוא אמר למקורביו. ההערכה היא כי בימים הקרובים הוא ייחשף בעל כורחו דרך הרשתות החברתיות.