מעל 12 אלף אזרחים אישרו עד כה ברשת הפייסבוק כי יצטרפו להפגנה המרכזית נגד מתווה הגז, שתתקים במוצאי שבת הקרובה בתל אביב ב-19:30 ואלפים נוספים בהפגנות דומות ברחבי הארץ. הפגנות יתקיימו במוצאי שבת בערים, ביישובים ובצמתים הבאים: תל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע, מבשרת ציון, מודיעין, כפר סבא, כפר יונה, חדרה, פרדס חנה/כרכור, זכרון יעקב, נצרת עילית, ראש פינה, קריית שמונה.

בהפגנת ההמונים בתל אביב, שתתקיים בכיכר הבימה הנואם המרכזי יהיה פרופ' ירון זליכה, דיקן הפקולטה למנהל עסקים וראש ההתמחות בחשבונאות בקרייה האקדמית אונו, שעלה לכותרות לאחרונה בעקבות השתתפותו בסדרה הדוקומנטרית "מגש הכסף".

ממטה מאבק הגז הטבעי נמסר הערב כי "הפגנות קמות ברחבי ישראל על ידי אזרחים שלא מוכנים יותר לשתוק והחליטו לצאת לרחובות כדי לעצור את שוד הגז. הצטרפות אזרחי ישראל למאבק מתרחבת, כי הם מבינים את הכוח שיש בידם לעצור את מתווה מונופול הגז. אזרחי ישראל יוצאים לרחובות בגלל מה שנוכחו לראות בימים ובשבועות האחרונים - השלטון בישראל הפך לכלי שרת בידי טייקוני הגז, בדרכם להעביר את מתווה מונופול הגז. אזרחי ישראל ייצאו לרחובות במוצאי השבת כדי לעצור את שוד הגז. אנחנו מצפים להצטרפות של עוד רבים בימים הקרובים למאבק במתווה מונופול הגז. ישראל עוצרת את שוד הגז".


מנכ"ל "מגמה ירוקה" הורחק מכיכר הבימה

במקביל, הגיש הערב מנכ"ל "מגמה ירוקה" השותפים במטה המאבק נגד מתווה הגז הטבעי של הממשלה, ערעור על צו ההרחקה שהוצא לו על ידי המשטרה ממתחם ההפגנה בתל אביב של ככר הבימה-רחוב קפלן.

המנכ"ל, מור גלבוע, אשר היה חתום על האישור המשטרתי להפגנה בת"א במוצאי שבת האחרונה שיצאה משליטה יחד עם פעילה נוספת, זומן לחקירה והורחק מאיזור הבימה ל-15 יום. היום הגישה עו"ד גבי לסקי ערעור לבית משפט השלום בתל אביב על צו ההרחקה על מנת שגלבוע יוכל להצטרף להפגנה במוצ"ש הקרובה.


ההפגנה נגד מתווה הגז במוצאי השבת האחרונה. צילום: אבשלום ששוני 
 
גלבוע אמר אחרי הגשת הערעור: "משום שהייתי חתום על ההפגנה בתל אביב,  זומנתי יחד עם פעילה נוספת לחקירה באזהרה שכללה פתיחת תיק פלילי, לקיחת טביעות אצבעות, שחרור בערבות והרחקה מאזור הבימה-קפלן למשך 15 יום. לא יעלה על הדעת שאזרחים אכפתיים שמשקיעים רבות כדי לתאם את ההפגנות ההמוניות עם המשטרה ולאפשר לרבבות להפגין ולהתקהל בתחושת בטחון, הם אלו שנגדם נפתחים לבסוף תיקים פליליים".

"יש כאן ניסיון בוטה להשתיק מחאה לגיטימית וצודקת ואת זה אנחנו לא נאפשר", הוסיף גלבוע, "את המחאה הזאת לא ניתן לעצור או להשתיק. מתווה הגז ישאיר אותנו עם מחירי גז מופקעים לשוק המקומי, בלי פיקוח על המחירים וללא יכולת אמיתית להוריד את יוקר המחיה, לעזור למפעלים בפריפריה או להוריד את רמת זיהום האוויר בארץ, תופעה שהפכה כבר למכת מדינה. הגז הטבעי הוא קופת החיסכון של דורנו ושל הדורות הבאים שיחיו כאן אחרינו ולכן נלחם על כך שהאוצר הכלכלי הכי גדול שנמצא כאן אי פעם ישרת אותנו ואת ילדנו ולא קומץ טייקונים, פטרוניו של ראש הממשלה".

"לא יתכן שהעתיד של כולנו יוכרע בתרגילים עוקפי דמוקרטיה"

אושרית גן-אל, סטודנטית ופעילה במגמה ירוקה אמרה כי "במוצ"ש הזה כולם צריכים לצאת לרחובות. לא ייתכן שכל מי שאמור להגן עלינו נרדם בשמירה ושהעתיד של כולנו יוכרע בתרגילים עוקפי דמוקרטיה. המשטרה יכולה לעצור פעילים, אבל אי אפשר לעצור את המחאה הזו. למרות ובגלל כל ניסיונות ההשתקה, המאבק נמשך".

ארגון מגמה ירוקה דורש מרה"מ ושר הכלכלה נתניהו לגנוז את המתווה ולגבש במקומו מתווה חדש שיביא להסדרה מלאה של משק הגז לשנים ולטובת הציבור. מתווה אשר יבטיח מחיר הוגן של מקסימום $3 דולר ליחידת אנרגיה, יבטיח יתירות בהולכה ע"י הקמת צינור נוסף ממאגר תמר, ידאג לחיבור המפעלים לתשתית הגז, ישמור על הביטחון האנרגטי ע"י הגבלת היצוא וישמור על הדמוקרטיה הישראלית מפני הכוח של המונופול ע"י פירוק המונופול והקמה של ועדה ציבורית שקופה. ועדה שתסדיר את משק הגז באופן דמוקרטי ומתוך שיקולים לאומיים של ביטחון אנרגטי, משק אנרגיה מקיים, צדק חלוקתי וסביבתי ולא מתוך רצון להביא לרווחים מהירים על חשבון הציבור, כדבריהם.