בשעה שבע הבוקר (שישי) הוזנק בפארק הירקון בתל אביב מרוץ "רצים בצבע" בפעם השלישית. המרוץ נערך למען נפגעי טראומה מטרור ומלחמה ומשתתפים בו כ-5,000 רצים מרחבי הארץ.



במהלך המרוץ חולצות הרצים ייצבעו באבקות צבע כסמל ליצירת נראות לפציעה השקופה שבנפש יחד עם חוויית הביחד של שותפות הגורל הישראלית והחוסן הלאומי. חשוב לציין כי כל ההכנסות מהמרוץ יוקדשו לתמיכה וסיוע נפשי לנפגעי טרור ומלחמה.



במרוץ הוזנקו שלושה מקצים: חמישה קילומטרים - תחרותי, קילומטר וחצי – מקצה תחרותי ומקצה עממי לילדים בגילאים שבע עד 14 גם הוא קילומטר וחצי. בנוסף נערך מקצה "אפרוחים" של 300 מטרים, לילדים עד גיל שבע.




"רצים בצבע". צילום: ערן ירדני


על פי נתונים מחקריים, עשרה אחוזים מהישראלים מתמודדים עם תסמינים פוסט טראומטיים כשבמהלך השנה החולפת, אלפי מבוגרים וילדים פנו לקו הסיוע של נט"ל בעקבות מבצע "צוק איתן".



אורלי גל, מנכ"ל נט"ל אמרה כי "בעקבות גל אירועי הטרור האחרון, הגיעו לקו הסיוע עשרות פניות מדי יום וקיבלו מענה מידי. במקביל אנשי טיפול של נט"ל הגיעו לבתי תושבים שהזדקקו לליווי ותמיכה משפחתיים. המרוץ תורם להעלאת המודעות לנושא, כמו גם למשאבים הנדרשים על מנת לאפשר ולסבסד עד חינם תמיכה וסיוע נפשי לכל מי שזקוק לנו".