למעלה מ-400 בני אדם הגיעו במוצאי שבת למרכז תל אביב להפגנה נגד הרפורמה בבריאות הנפש. בין המפגינים ניתן היה למצוא עוסקים בבריאות הנפש, לצד קבוצה של צעירי ליכוד, נוער העבודה, פעילי מרצ וחברי הכנסת דב חנין (הרשימה המשותפת), מיכל בירן ויוסי יונה (המחנה הציוני).



הטענה המרכזית של המפגינים היא שעל פי מתווה הרפורמה הנוכחית של בריאות הנפש, הכספים שיועברו לקופות החולים אינם "צבועים", כלומר אינם ייעודיים לטובת טיפול באנשים במצוקה נפשית ואי בשקיפות מלאה לאן הם יועברו בתוך קופות החולים.



"אנחנו חוששים שהכספים האלה יועברו כספים אלה לכיסוי גירעונות הקופות ולא לטובת הטיפול במתמודדים עם בעיות נפשיות", מסר הפסיכולוג יחיאל אסולין, המייצג את ארגון הפסיכולוגים "בנפשנו".



עוד ציין אסולין, שברפורמה יש פרצות שיאפשרו השפעות חזקות של שיקולים כלכליים על שיקולים רפואיים וחוסר בהירות רב לגבי זכויות המטופלים והתחייבויות של הקופה כלפיהם. "יש גם פרצה גדולה בנושא הסודיות של המטופלים וצורך במילוי טפסים ובירוקרטיה נוספת שיימנעו מאנשים במצוקה נפשית להגיע ולקבל טיפול", אמר



בהפגנה נכחו הארגונים "כולנו דגל לבן" וביניהם פנחס בלחסן, אחיו של המתמודד האמן הידוע גבריאל בלחסן ז"ל, ארגון ההורים הארצי, שדואג בין היתר לזכויות של ילדים המתמודדים עם מצוקה נפשית,"כבלי נפש"- ארגון לסובלים מבעיות בפסיכיאטריה, "שיוויון לכל נפש" - ארגון של פסיכולוגים ועובדים סוציאליים הפועלים למען מתן טיפול נפשי ציבורי נגיש ושוויוני, "עתידנו" - ארגון של עובדים סוציאליים צעירים, ו"פורום של פסיכולוגים לרפורמה מיטיבה" הפועל מספר שנים במעקב אחרי הרפורמה.