צלם מעריב מרק ישראל סלם, וכמה צלמים נוספים, טענו כי הותקפו היום (שלישי) על ידי תומכיו של הרב יאשיהו פינטו, בשעה שניסו לתעד אותו עוזב את אולם בית המשפט העליון, שם התקיים הדיון בערעורו. על פי סלם, "כעשרים מחסידיו של פינטו תקפו אותנו, כדי לוודא שלא נצלם את הרב". זאת למרות שאין כל צו האוסר לצלם את פינטו במרחב הציבורי.

"בתום הדיון, חלק מהנוכחים התחילו להכות אותי. אחד מהם שבר לי את המצלמה והשני דחף אותי לרצפה", סיפר סלם והוסיף: "לא יתכן שבתחומי בית המשפט העליון, אזרח מכה צלם עיתונות ומונע ממנו לבצע את עבודתו". לדברי הצלם, בכוונתו להגיש תלונה במשטרה בגין התקיפה שעבר.

מאות בני אדם הגיעו לבית המשפט כדי לתמוך ברבם. רובם התגודדו מחוץ לבניין וחלקם מחוץ לאולם. בתום הדיון התעמתו חלקם עם מאבטחים של משמר בתי המשפט. גם זמן רב אחרי שהרב עזב את המקום, המשיכו חסידיו לעמוד שעה ארוכה בחוץ, להתפלל ולשיר. בשלב מסוים הגיעו למקום שוטרי משמר הגבול, אולם הם לא נכנסו לפעולה.

מישיבת שובה ישראל נמסר בתגובה: "לא מוכר לנו אירוע כזה. בהכירנו את בחורי הישיבה, אנו משוכנעים שהם לא היו מעורבים באירוע שכזה".

ערעורו של פינטו

כזכור, היום התקיים בבית המשפט העליון ערעורו של הרב בעקבות העונש שנגזר עליו בגין הרשעתו במתן שוחד לקצין המשטרה המנוח, תת ניצב אפרים ברכה ז"לסנגוריו של פינטו ביקשו מהשופטים, יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז להמיר את עונש שנת המאסר הפועל לחצי שנת עבודות שירות. 

עורך דינו של הרב פינטו, אביגדור פלדמן, אמר בדיון כי היחסים בין הרב לבין תנ״צ אפרים ברכה היו הדדיים. "תנ"צ ברכה אינו חסיד שוטה של הרב. הרב לא ניצל את מרותו על ברכה. עובדה שברכה סירב לקבל מהרב תפילין. אם סגלוביץ לא היה שולח את ברכה להקליט את אשת הרב, זה היה נגמר שם", אמר עו"ד פלדמן.

סנגורו של הרב פינטו ביקשו להגיש את תמלילי עדותו של ברכה כראיות חדשות. עו"ד פלדמן אמר כי לנקודת המבט של ברכה יש משמעות מכרעת. בתגובה אמר השופט מני מזוז: "אתם מנסים לאחוז את המקל משני קצותיו. מצד אחד לעשות הסדר טיעון ומצד שני לרצות לטעון את התיק לגופו".

על כך ענה לו עו"ד פלדמן כי "הסדרי טיעון הם רעה חולה במשפט הפלילי שהופכים לסחטנות שבה התביעה משחקת בנאשם. הם מוצגים כמעין גזר, שהיה ותרצה חומרי חקירה לא תקבל הסדר טיעון". השופט עמית אמר: "התיק מאד פשוט. הלקוח שלך הורשע בשלוש עבירות במסגרת הסדר טיעון. אתם ביקשתם אפס, הפרקליטות ביקשה שנה. הדברים האלה קורים בבית המשפט מדי יום ביומו. אתה צריך לשכנע אותנו שבטווח הזה בית המשפט טעה". כשהגיע תור נציג הפרקליטות לדבר, יצאו חסידו של הרב מאחר ולא רצו לשמוע דברי קטגוריה על מנהיגם הרוחני.