במכתב ששיגרו לשרת המשפטים האמריקאית כתבו ג'רולד נדלר ואליוט אנגל היהודים: "אנחנו מאמינים שזה האינטרס של אמריקה". ביום שישי הקרוב צפוי פולארד להשתחרר בתום 30 שנות מאסר. אם לא יוחלט אחרת הוא יהיה מחויב להישאר על אדמת ארה"ב לפחות חמש שנים



שני חברי קונגרס יהודים בכירים פנו לשרת המשפטים והתובעת הכללית של ארה"ב לורטה לינץ' בבקשה לאפשר ליונתן פולארד לעלות לישראל לאחר שיסיים לרצות ביום שישי הקרוב 30 שנות מאסר. נכון לעכשיו פולארד מחויב להישאר בארה"ב בחמש השנים הקרובות.



"מר פולארד מבין שבתור תנאי לקבלת אישור לעבור לישראל הוא יצטרך לוותר על אזרחותו האמריקאית", כתבו ג'רולד נדלר ועמיתו אליוט אנגל, "על אף ההשלכות הרציניות האפשריות בעקבות החלטה כזו - כולל איסור לחזור לארה"ב לצמיתות - הוא מוכן לנקוט צעד יוצא דופן זה".



השניים הזכירו כי כבר היה תקדים במקרה דומה כאשר רנה גונזלס, שהיה חבר ברשת ריגול קובנית שפעלה בארה"ב וריצה שמונה שנות מאסר מ־2001, קיבל אישור לנסוע להלוויית אביו בקובה במאי 2013 אף על פי שעדיין היה בתקופת מבחן. למרות זאת גונזלס ויתר על אזרחותו והתאפשר לו להישאר במולדתו. "באופן דומה פולארד ביקש לעזוב את ארה"ב ולהצטרף למשפחתו בישראל. פולארד מבין שזה אומר שהוא לעולם לא יוכל לשוב", הדגישו חברי הקונגרס.



בסוף המכתב ציינו נדלר ואנגל: "אנחנו מאמינים שזה האינטרס של אמריקה. משרד המשפטים כבר הודה שאין סבירות לכך שפולארד יבצע פשעים עתידיים אחרי שחרורו, ואם יתאפשר לו לעזוב - על אחת כמה וכמה".



בתוך כך, אן פולארד, רעייתו לשעבר של יונתן פולארד, התראיינה אתמול לתוכנית הבוקר של רשת וקראה לממשלת ישראל בבקשה לממן עזרה משפטית כך שיוכל להיאבק על רצונו לחזור לישראל.



"חיכיתי 30 שנה לרגע הזה, נדמה כאילו כל החיים חיכיתי לרגע הזה", סיפרה פולארד, "האיש בזבז את כל חייו בכלא ויש להעניק לו עזרה כלכלית כדי שיוכל לשכור עורך דין. הממשלה צריכה להכניס את היד לכיס כדי לשלם על ההוצאות המשפטיות שלו.



"אני רוצה לסגור מעגל עם ג'ונתן לבד, בלי תקשורת, אבטחה, כלום", הוסיפה פולארד, "היינו זוג קרוב שהיה יחד 24/7. יונתן היה אוכל איתי ארוחת צהריים כשהייתי בעבודה. זאת הייתה מערכת יחסים קרובה שנחרבה. כל השנים האלה אני רווקה, אבל אני לא מחכה לו. אני רוצה לדבר איתו באופן אישי".