אירוע יוצא דופן ייערך בשבוע הבא באולם הקונגרסים בחיפה כאשר עשר נשים, כולן נושקות לגיל 90 וחלקן אף מבוגרות יותר, יצעדו בגאווה על הבימה במסגרת תחרות מלכת היופי לניצולות שואה. הפופולריות האדירה של התחרות, המתקיימת בפעם השלישית, גרמה לעשרות נשים לבקש להצטרף לפרויקט המיוחד אולם למרבה הצער, חלקן נאלצו להישאר מחוץ לתחרות מפאת חוסר מקום.



המלכה בדימוס, שושנה קולמר, בת 96, שזכתה בתואר הנכסף לפני שנתיים, הסבירה השבוע כי מדובר באירוע “מרגש” שמביא עמו סוג של חיוך “לכל הנשים שנרדפו על ידי הנאצים במחנות הריכוז ובגטאות”. קולמר, המתגוררת בבית החם של עמותת יד עזר לחבר, הסבירה כי לא מעט ניצולות ביקשו להשתתף בתחרות מכיוון שביקשו להראות לעולם כי “היופי של האישה נותר תמיד גם אם הנאצים ביקשו לחסלו”.



בשנה שעברה נאלצה עמותת יד עזר לחבר, שהחלה במסורת הזו, לבטל את התחרות בעקבות מבצע צוק איתן. ההכרזה על קיום התחרות השנה גרמה כאמור לעומס בלתי צפוי של נשים שביקשו להצטרף לתחרות. מועמדות רבות הגיעו בימים האחרונים למשרדי העמותה וביקשו להיפגש עם המייסד והמנכ”ל, שמעון סבג, בניסיון לשכנעו להכניסן לרשימת המועמדות הסופיות. סבג הפנה את הנשים לוועדה הבוחרת, שזו החליטה להגדיל ככל הנראה את מספר המועמדות הסופיות ל־12.



בטקס המרגש ישתתפו בין היתר שרים וחברי כנסת ובעיקר מאות ניצולי שואה שיריעו למועמדות הסופיות. את הפרס לזוכה המאושרת יעניקו שתי המלכות שזכו בתואר בשנתיים הקודמות. “זה היה אירוע מרגש שהכהה מעט את הסבל הנורא שעברתי אני ומשפחתי, שרבים ממנה נספו על ידי הגרמנים”, הוסיפה בהתרגשות קולמר.