ע', סוכן משטרתי, שפעל במהלך השנה האחרונה ביפו, הביא להפללתם של 38 סוחרי סמים וגנבי רכב. במהלך הפעלתו, שהסתיימה היום (ראשון), סיפק הסוכן מידע פנימי על כוונות להתארגנות לחסימות צירי תנועה במסגרת הפרות הסדר ובכך סייע לסיכול אירועים אלו. היום, כאמור, הגיעה הפעלתו לסיום, עת יצאו עשרות שוטרי מרחב יפתח ושוטרי תגבור לביצוע מעצרים של החשודים בסחר בסמים ובעבירות רכוש. 



במהלך השנה האחרונה הופעל ע"י מרחב יפתח, הסוכן הסמוי שפעל בקרב סוחרי הסמים ועברייני הרכוש ביפו. במהלך הפעלתו של הסוכן, ערבי תושב הצפון, הוא רכש את אמונם של סוחרי הסמים ורכש מהם כמויות סם גדולות מסוג חשיש וקריסטל. כמו כן הוא התוודע לכנופיית גנבי רכב (דו גלגלי) ובמסגרת הפעלתו רכש מהם כמה קטנועים גנובים. במהלך הפעלתו, נקלע הסוכן גם להפרות הסדר שהיו בהפגנות האלימות ביפו, נטמע בין מארגני ההפגנות והמסיתים להפרת הסדר הציבורי והצליח לדווח בזמן אמת למפעיליו על כוונותיהם ובכך סייע לכוחות המשטרה לסכל את הפעילות ולהיערך בהתאם.



"מרגיש גאווה"


הסוכן גדל על ערכי אהבת הארץ והיה מראשוני מישובו להתנדב ולשרת בצה"ל. בשנת 2009 הוא התנדב לשרת במשמר הגבול ובמהלך שירותו סיים בהצלחה קורס מכים ושירת כמפקד בהדרכת טירונים. עם שחרורו ביקש להתגייס למשטרת ישראל.



רגע לפני היציאה לפשיטה על בתי החשודים סיפר הסוכן ע': "אחרי תקופה ארוכה של הפעלה, אני מרגיש תחושת גאווה. ידעתי שאני הולך להיות סוכן, עשיתי את זה וברוך השם הצלחתי. בתור בחור ערבי דובר השפה לא היה לי כזה קשה להיטמע ביפו והלכתי לפי ההנחיות שקיבלתי מהמפקדים שלי. במהלך הפרות הסדר וההתפרעויות ביפו הייתי שותף למספר שיחות ואת כל מה שידעתי בעצם סיפרתי לממונים עליי. לא הציעו לי להשתתף בידויי אבנים באופן ספציפי אבל ידעתי על מזימות של גורמים מסוימים וכמובן שדיווחתי על כך, כי זו חובתי כשוטר".



מפקד מרחב יפתח, ניצב משנה דוד גז, שיבח את הסוכן ואת אומץ ליבו, נחישותו ועשייתו: "בהפעלת הסוכנים אנו מעבירים מסר ברור לסוחרי הסמים ולעבריינים באשר הם. המשטרה פועלת כל הזמן, בכל האמצעים ואנו נחושים להילחם בנגע הסמים וכנגד העבריינים באשר הם ולמצות עימם את הדין וכל זאת למען רווחת תושבי העיר וביטחונם של התושבים אשר עליהם אנו מופקדים".