גרשון מסיקה, גיבור היום אשר סייע הבוקר (ראשון) לסכל את ניסיון הפיגוע ליד מחסום חווארה בכיכר החטיבה בשומרון, הפך היום מטרה להסתה, שבאה לידי ביטוי ברשתות הערביות החברתיות. מרבית התכנים פורסמו דרך חשבון הטוויטר של תנועת פתח, ביניהם תמונתו של מסיקה עלייה נכתב כי הוא "רוצח ילדים".



מסיקה נסע היום ליד כיכר החטיבה ומצא את עצמו בזירת הפיגוע. בראיון לגל"צ הוא סיפר מיד לאחר האירוע כי הוא ראה את המחבלת, אשרקת טהה אחמד קטנאני בת ה-18 משכם כשהיא מנסה להוציא לפועל את תוכניתה. "ראיתי מחבלת שרצה אחרי ילדה ומישהו צעק 'מחבלת', בידה הייתה סכין שלופה אז תוך שבריר שנייה שברתי את הרכב ימינה ונכנסתי בה. היא נפלה ואחרי זה בא חייל וסיים את המלאכה - ירה בה". ברשתות הפלסטיניות דווח כי המחבלת מתה מפצעיה.




עוד סיפר מסיקה לאחר הפיגוע כי "הנערה שכמעט נדקרה - הייתה בהלם וניסו להרגיע אותה. לקחתי טרמפיסטים ופתאום המחזה הזה נגלה לפניי. לא חשבתי הרבה ונכנסתי בה. זו פעם ראשונה שאני מסייע ככה לכוחות הביטחון. אני שמח כי היה לי ברור שהיא תפגע בילדה הזו. המחבלת הייתה בריונית כזאת". אך למרות המעשה, חלקים מהצד השני מציגים את מסיקה כרוצח ומאיימים לפגוע בו על המעשה. לטענתם, נפגעה ילדה חפה מפשע. 



במהלך הפיגוע לא היו נפגעים לכוחותינו. יוסי דגן, ראש המועצה הנוכחי אמר בסיום האירוע: "אני מברך את ראש המועצה היוצא גרשון מסיקה, על התעוזה והתושייה שגילה כשהבחין היום במחבלת מנסה לדקור תושבת וסייע לחסל אותה. חבל שאנחנו בישראל צריכים להתמודד עם המראות האלה יום יום. צר לנו על שגרת החיים הזו, אולם אין לנו אלא לברך על כך שיש לנו אזרחים כאלה".




המחבלת שניסתה לדקור וחוסלה