העיתונאית רחלי רוטנר, מי שהעלתה את הפוסט שחשף מבחינתה חשדות להטרדה מינית מצד ח"כ ינון מגל בעת ששימש כעורך אתר וואלה, נפגשה אתמול (חמישי) בפעם השנייה עם צוות הבדיקה ביאח"ה והשלימה את עדותה.

זאת כאמור בשלב בדיקת הפרטים, בטרם גובשה החלטה באם מדובר בחשדות למעשים פליליים מצידו של ח"כ מגל.
 
אחריה הגיעו למסור עדות פתוחה מספר גורמים שנכחו במסיבת הפרישה של ח"כ מגל במקום עבודתו לשעבר, וזאת במטרה של צוות הבדיקה לאשש או להפריך את טענות המתלוננת הראשונה בפרשה.

העיתונאית המתלוננת נגד ח"כ ינון מגל: "לא הטרדה מינית? שהיועמ"ש יחליט"

יש לציין כי רוטנר עצמה הכחישה הערב (חמישי) כי העידה היום במשטרה בפרשה. בפוסט שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה כתבה: "יושבת במשרד מהבוקר ועובדת על ומיקס, קוראת פתאום במאקו ובגל"צ שברגעים אלה אני בעצם נמצאת בתחנת משטרה. כוחות העל שלי פשוט מדהימים". 
 
 
כידוע, במקרים של חשדות לעבירות מין המשטרה נמנעת מלפתוח בחקירה כל עוד הקורבן לא מתלונן באופן רשמי, וזאת מתוך כוונה שלא לכפות עליו להעיד במשטרה או בבית המשפט במידת הצורך.


הליך מקדמי בלבד - החקירה עוד לא החלה 

במקרה האמור מאחר ולחוקרי היאח"ה בלהב 433 הגיעה המידע בעניין הפוסטים שהעלתה רוטנר שבו תיארה את שחוותה מח"כ מגל ואת מעשיו לדבריו במהלך מסיבת הפרישה שלו מהאתר, בטרם נבחר לכהונה כחבר כנסת וכן את אמירותיו הבוטות כלפיו כשהוא מדגיש בפניה .

כך טענה, שהוא "חרמן על הציצים והתחת שלה". מיד לאחר מכן העלתה פוסט צעירה נוספת אור שוקרון שחשפה אמירות בוטות נוספות שהופנו כלפיה מצידו של ח"כ מגל ובמשטרה החליטו לפתוח בבדיקה. שעות אחדות לאחר שהחלה הבדיקה נפגש הצוות הבודק עם העיתונאית רוטנר וגבה ממנה עדות מסודרת לצורך הבדיקה.
 
בהמשך יקבלו החוקרים החלטה באם קיימים חשדות לכאורה לעבירות ואת ממצאי הבדיקה הם יעבירו לעיונם ובחינתם של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן.
 
רק לאחר שוינשטיין וניצן יחליטו כי יש מקום לחשדות כנגד מגל וכי על המשטרה לפתוח בחקירה תוזמן המתלוננת כדי להגיש תלונה מסוגרת ורשמית ולאחריה ייגבו עדויות מגורמים נוספים כשעל הפרק תידרש חקירתו של מגל באזהרה.
 
אלא, שמדובר כעת בהליך מקדמי בלבד והחקירה עוד לא החלה אם בכלל כך שעניין חקירתו של מגל טרם עלה על הפרק.
 
במשטרה מאשרים כי הצוות ממשיך בבדיקה וזאת כדי לבחון האם הקורבנות מוכנות להגיש תלונה מסודרת לכשיידרש והם מקווים שמתלוננות נוספות באם קיימות יצטרפו להגשת תלונות רשמיות.