ישראל היא הראשונה השנה לפתוח את צעדות האקלים ברחבי העולם: לקראת ועידת האקלים הבינלאומית בפריז שתיפתח בשני, 30 בנובמבר, שבה ישתתפו 198 מדינות העולם (מנהיגי העולם יגיעו ברביעי) ותימשך שבועיים, יתקיים מחר (שישי) מצעד האקלים הראשון בישראל. מצעד האקלים הישראלי ייצא בשעה 11:30 מכיכר רבין לכיכר הבימה בתל אביב,  וייערך בהשתתפות השר להגנת הסביבה אבי גבאי, ושגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב.
ועידת פריז מוגדרת תחת קונצנזוס רחב של קהילת מדעני האקלים בעולם כמכרעת לעתיד האנושות, מפני שהיא האחרונה ברבע המאה החולפת שבה על מדינות העולם לנסח אמנה חדשה שתעמוד בדרישות לוח הזמנים של חישובי המדענים לעצירת מגמת הרס האקלים בעולם. 
פורום מדעני האקלים של האו"ם קובע כי אם המין האנושי לא יצמצם את פליטות גזי החממה לאטמוספירה, בעיקר דו תחמוצת הפחמן, במידה שתתחום את קצב התחממות האטמוספירה בשתי מעלות צלזיוס עד לסוף המאה ה-21 לעומת ממוצע התקופה הטרום תעשייתית, תגיע הציוויליזציה המוכרת לנו היום כבר בשנים הקרובות אל נקודת אל-חזור בהשפעה השלילית של האדם על אקלים כדור הארץ, וזאת בשל קצב איטי מדי במעבר מאנרגיה מזהמת (מפחם ונפט ועד גז טבעי כולל) לאנרגיות מתחדשות (שמש, מים, רוח) ביצור וצריכת חשמל, בתעשייה ובתחבורה. רק אתמול קבע ארגון המטאורולוגיה של האו"ם כי ב-25 השנים האחרונות עלתה טמפרטורת כדור הארץ הממוצעת ב-0.7 מעלות ביחס לנקודת האיזון.

הצפת ערי החופים והמסת קטבים

אם ועידת פריז על מנגנוניה תוכתר ככישלון, מגמה זו צפויה להחריף במהירות את גלי החום, הבצורת, שיבוש עונות השנה, ליצור סופות קטלניות ושיטפונות, לגרום לעליית מפלס הים, להצפת ערי החופים והמסת הקטבים, להתחממות האוקיאנוסים ועוד - כל אלה הן מגמות שניכרות כבר היום בכדור הארץ היטב. מה שיחריף ביחס ישר גם את הגירת האקלים ומשבר הפליטים העולמי, חיסולן של קהילות שלמות בגלל הצפות, הרס החקלאות והמים המתוקים בשטפונות ובצורות, עלייה חדה במחירי המזון בעולם וכן הלאה.  
מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה, קושר בין מאבק האקלים למאבק הגז הטבעי המקומי ואומר: "עומדת בפנינו ההזדמנות לשבור את מונופול הגז על משק האנרגיה של ישראל. כל שעלינו לעשות הוא לגוון את מקורות האנרגיה שלנו ולהגדיל בצורה משמעותית את ייצור האנרגיה ממקורות מתחדשים ובלתי מזהמים". 
הגז הטבעי הוא אמנם "אנרגית מעבר" מזהמת ב-40% פחות מדלקים מאובנים אחרים, אבל בארגוני הסביבה טוענים כי כבר עכשיו ישראל צריכה להיערך ליום שאחרי. גלבוע מדגיש: "זה רק ראוי ומתבקש שישראל, מעוצמת השמש והקלינטק, תוביל את מהפכת האנרגיות המתחדשות ולא תדשדש מאחור כפי שקורה כיום. רק בקביעת יעדים שאפתניים לקידום אנרגיות מתחדשות נוכל לצמצם פליטות גזי חממה ולתת פייט אמיתי למשבר האקלים. זאת הדרך היחידה להבטיח את חוסנה האקלימי, החברתי והכלכלי של ישראל, לנו ולדורות הבאים שיחיו כאן אחרינו".

"רגע של תקווה וסולידריות"
שגריר צרפת בישראל, פטריק מזונאב, מסר: "שגרירות צרפת בישראל גאה להשתתף במצעד האקלים העולמי שיתקיים ביום שישי בתל אביב. כמה ימים לפני תחילתה של ה-COP21, ועידת האקלים העולמית בפריז, אני מקווה שרבים יגיעו למצעד כדי להפגין איתנו את מחויבותנו במאבק נגד שינוי האקלים. למרות הפיגועים הטרגיים בפריז, צרפת, נשיאת הוועידה, תארח את האירוע הבינלאומי כמתוכנן. כפי שאמר נשיא צרפת פרנסואה הולנד, 'יהיה זה רגע של תקווה ושל סולידריות'".
"אנחנו קוראים לכל אחת ואחד להצטרף אלינו לצעדת האקלים", כך נמסר מארגון הגנת הסביבה הבינלאומי גרינפיס, שתוקף את השפעת משרד התשתיות והאנרגיה על הצנעת יעדי פליטות גזי החממה של ישראל. עוד נאמר מגרינפיס: "רק ביחד נוכל לנצח במרוץ לבלימת שינויי האקלים, שיושג במעבר לאנרגיה נקייה ובטוחה. משרד האנרגיה בראשות שטייניץ מנסה לחבל ביעדים להפחתת פליטות גזי החממה ולהשאיר אותנו בעידן האבן, משועבדים לגז, נפט ופחם מזהמים. אנרגיה סולארית היא הפתרון הישראלי האולטימטיבי לתופעה. כיום, חרף פוטנציאל עצום והתחייבויות ממשלתיות קודמות, פחות מ-2% מהחשמל מיוצר ממאגר השמש הבלתי נדלה. אנו קוראים לשטייניץ לקבל החלטה אסטרטגית, ולמצב את ישראל בחזית המעבר לאנרגיות מתחדשות. בצל אירועי הטרור בפריז, ועידת האקלים היא הזדמנות להפוך את העולם לבטוח וחסין יותר".

מצעד האקלים מתקיים בשיתוף ארגוני הסביבה השונים ונערך במקביל ברחבי העולם בסוף השבוע הקרוב. במקביל ייערכו אירועים בסימן המאבק הבינלאומי לפתרון משבר האקלים בכינרת ובחיפה.