אחרי ההשגות הרבות על קושי בבחינות ההתמחות של לשכת עורכי הדין לחורף 2015, היום (ראשון) מפרסמת הלשכה את תוצאות הבחינות, מהן עולה כי כ-40 אחוז מהנבחנים נכשלו בה.

בתחתית הרשימה נמצאות המכללות, בהן אחוז הנכשלים היה הגבוה ביותר. זאת לאחר שבעקבות השגות שהוגשו ללשכה, נפסלו או שונו חמש שאלות מתוך הבחינה.
 
על פי התוצאות, 59.7% מכלל הנבחנים קיבלו ציון עובר בבחינה, מתוך 1943 מתמחים ומתמחות שניגשו אליה. מתוכם 1,467 ניגשו לראשונה ואחוז המעבר שלהם עומד על 72%. בחלוקה למוסדות חינוך, נמצאת אוניברסיטת תל אביב במקום הראשון, עם 96% מהסטודנטים שעברו את הבחינה. במקום השני האוניברסיטה העברית, עם 94% עוברים. 
 
אחר כך נמצאות אוניברסיטאות חיפה ובר אילן והמרכז הבין תחומי בהרצליה, עם 85%. מיד לאחר מכן מתחיל מצעד המכללות. המכללה למנהל ומכללת ספיר עם 76 ו-74%; הקריה האקדמית אונו, המכללה האקדמית צפת, נתניה, שערי משפט והמרכז האקדמי למשפט ולעסקים – כולן בטווח שבין 40 ל-45%.

המכללה האקדמית כרמל נועלת את הרשימה עם 36% מהסטודנטים שעברו את בחינת הלשכה. נתון נוסף מצביע על כך שבקרב ישראלים שלמדו משפטים בחו"ל, תשעה אחוז בלבד עברו את הבחינה. 
 
"תוצאות הבחינה מדברות בעד עצמן", מסר יושב ראש לשכת עורכי הדין, אפי נווה. "הן מלמדות כי כל הטענות והמחאות שהושמעו על כך שמדובר בבחינה 'קשה במיוחד' הינן טענות סרק".

נווה תקף את המכללות הרבות שמכשירות עורכי דין והוסיף כי "הפערים הקיצוניים בתוצאות הבחינה מדאיגים ומטרידים במיוחד. יש לפעול לכך שאותן מכללות יואילו להבין כי יש גבול לציניות ולרדיפת הבצע על חשבון סטודנטים תמימים המתקבלים ללימודים ללא שום סינון מינימלי".

עורך הדין יניב לנקרי, שייצג נבחנים נגד השאלות, מסר כי בתגובה לדבריו של נווה כי "ייטב אם הלשכה הייתה נמנעת מלעסוק בפילוח המוסדות, והייתה עוסקת דה פקטו בקושי הלא מידתי שעלה במחזור הבחינה האחרון. בהקשר זה נזכיר, כי בקהילת עורכי הדין מצויים עורכי דין מהשורה הראשונה שהם בוגרי מכללות".