תושבי מתחם שרונה בתל אביב מתלוננים על ריחות ביוב, חולדות, רעש ולכלוך מהשוק והחנויות ליד בתיהם. שי ודרור מ"רדיו ללא הפסקה 103FM" התקשרו במפתיע לשחקנית חני נחמיאס, חברת ועד התושבים.



השחקנית חני נחמיאס היא תושבת אחד ממגדלי הדירות שממוקמים מעל למתחם 'שרונה' בתל אביב ואף חברה בוועד התושבים. הדיירים במתחם היוקרתי טענו לאחרונה כי הם סובלים מאזור השוק שבמתחם והתלוננו על ריחות רעים של ביוב, חולדות ומפגעים נוספים. תושבי המתחם, ונחמיאס ביניהם, דורשים ממשפחת גינדי, הבעלים של 'שרונה', לבצע שינויים בשוק ולתקן את המפגעים.





"כשקנינו את הדירות במתחם לא ידענו על קיומו של השוק, שלא היה אז בתוכנית", אמרה נחמיאס בשיחת טלפון מפתיעה עם שי ודרור. "מה שכן היה בתוכנית הוא מרכז מסחרי קטן, עם ארבעה-חמישה בתי עסק קטנים. כיום יש שם תשעים בתי עסק. אני משערת שהבעיה המרכזית היא שהמערכות והתשתיות של הפרויקט, כמו למשל הביוב, לא עומדות בעומס כי הן לא תוכננו כך".



שי ודרור: אתם דורשים מהיזמים פיצוי של 34 מיליון שקל?


נחמיאס: "לא, זו הייתה פליטת פה של אחד מחברי הועד".


שי ודרור: איך הוא פלט בדיוק את הסכום המדויק הזה?


נחמיאס: "זו לא הייתה פליטת פה. תראו, אני גרה כאן חודשיים וחצי, ויש תושבים שנכנסו אחרי. אני יושבת בוועד, אני לא יושבת ראש, אני אחת מתוך חמישה".


שי ודרור: כי את הכי מוכרת. את חני מ"החדר של חני" שעכשיו הוא כבר "הפנטהאוז של חני".


נחמיאס: "טוב, מתקדמים בחיים".


שי ודרור: יש טענה שאתם יודעים שעומדת להיות עסקה בין גינדי לעזריאלי שיקנו מהם את שרונה, ואתם דורשים 34 מיליון שקל, כדי שלא תעשו בעיות ואפשר יהיה לבצע את העסקה.


נחמיאס: "אתם אמרתם את הטענה ואני שתקתי, ועכשיו אתם תתנו לי להסביר, נכון?".


שי ודרור: "דברי אלינו כמו לילדים. רק ככה אנחנו מבינים".


נחמיאס: "כמו ב'החדר של חני', גם אם הוא בקומה 27. אז הפעילות של הוועדה התחילה בספטמבר, והמשא ומתן על מכירת השוק לא היה באופק. אנחנו מאז מדברים עם משפחת גינדי. באוקטובר הייתה פגישה איתם במשרדים במגדלי עזריאלי. ישבנו עם בכירים בגינדי ורשמנו רשימה של ליקויים איומים. תאמינו לי, אתם לא רוצים לגור פה עם הצחנה וההצפות".


שי ודרור: איפה נכנס הכסף לתמונה?


נחמיאס: "בתשובה שלהם אלינו הם כתבו לנו – אתם תתקנו את הליקויים איך שאתם מוצאים לנכון, בכמה אתם מעריכים את זה? ישבו אנשים מהוועד שמבינים בזה הרבה יותר ממני, והעריכו את הסכום. מפה נולד הסכום. אין פה סחטנות".


שי ודרור: יש לכם צרות של עשירים.


נחמיאס: "אני לא בטוחה שאתה צודק. אני לא מאחלת את זה לאף אדם עני בפרויקט אומלל בקצה כפר נידח".


שי ודרור: אז אתם יותר מסכנים מהעניים.


נחמיאס: אתם רוצים להתלוצץ".


שי ודרור: לא, כואב לנו הלב עליכם, אתם מסכנים.


נחמיאס: "יודע מה, בוא תעלה איתי 30 קומות. חודש וחצי היו לנו מעליות מושבתות. בוא תעשה איתי סיבולת לב ריאה".


שי ודרור: אתם נורא מסכנים. קניתם דירה בקומה 30 ולפעמים המעלית לא עובדת.


נחמיאס: "אתם תתלוצצו, ואנחנו נמשיך לעשות את המאבק הרציני שלנו. זה החיים שלנו. איכות החיים שלנו. את החולדות וריחות הביוב אני אשלח אליכם ליומיים ואחר כך נעשה ראיון נוסף".