האוניברסיטאות אריאל, בן גוריון, תל-אביב ובר-אילן הודיעו לאחרונה על כוונתן להעלות את הבונוס ל-5 יחידות לימוד במתמטיקה ל-35 נקודות. שאר האוניברסטאות הודיעו על כך בשבועות האחרונים. המשמעות היא שתלמידי תיכון שילמדו 5 יח"ל במתמטיקה ויתקבלו ללימודים במוסדות אלו, ייהנו מבונוס מוגדל.



מדובר בהעלאה שנייה של הבונוס, לאחר שלפני כשלושה חודשים הוחלט על הגדלתו ל-30 נקודות לפחות, זאת כאשר לפני השינוי הבונס עמד על 25 נקודות. עוד הוחלט בזמנו כי הבונוס ב-4 יח"ל לא ישתנה והוא נותר 12.5 נקודות.



מבדיקות שערך משרד החינוך עולה כי במקרים רבים תלמידים בחרו מטעמי נוחות ו"קלות" ללמוד 4 יח"ל ולא לבחור בדרך הקשה ולהתמיד בלימודים מוגברים של 5 יח"ל. היוזמה להגדלת הבונוסים לבגרות נועדה ליצור פער ניכר בין הבונוס של 4 יח"ל והבונוס הניתן ל- 5 יח"ל ובכך לתמרץ תלמידים להתמיד בלימודים מוגברים ולא לנשור מ-5 יח"ל.



במשרד החינוך מדגישים כי היוזמה החדשה להגדלת הבונוסים ללימודים מוגברים במתמטיקה היא תוצאה של הנתונים המדאיגים מהשנים האחרונות, ובהן בין השנים 2006-2013 חלה ירידה של כ-30 אחוזים במספר הניגשים לבחינות הבגרות ברמת 5 יחידות לימוד במתמטיקה, מלמעלה מ-13 אלף מסיימי 5 יחידות מתמטיקה אל מתחת ל- 8,500.



לצד הגדלת הבונוס ל-5 יחידות לימוד במתמטיקה, כ-100 תיכונים ברחבי הארץ פתחו השנה לראשונה, מגמת לימוד ל-5 יח"ל במתמטיקה, בהם לומדים כאלף תלמידים. מדובר בתיכונים הפועלים בעיקר בפריפריה, בדגש על המגזרים הערבי, הבדואי והחרדי.