דרמה במרכז הרפואי "בני ציון" בחיפה: זמן קצר לאחר שילדה בניתוח קיסרי תאומים, חלה הידרדרות מהירה במצבה של היולדת, כבת-42, תושבת אזור הצפון והיא הועברה למחלקת טיפול נמרץ כללי בבית החולים, כאשר צוות מומחים בראשותו של מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי ד"ר מילאן קרויטורו וצוות מחלקת קרדיולוגיה בראשותו של מנהל המחלקה פרופ' אורי רוזנשיין, הצליחו לייצב את מצבה והיא שוחררה לביתה יחד עם התאומים.



"האישה הגיעה אלינו מונשמת לאחר שילדה תאומים בניתוח קיסרי כאשר היא סובלת מעודף נוזלים בריאות וקשיי נשימה קשים שהגיעו בעקבות סיבוך לבבי שנוצר מיד לאחר הלידה", סיפר ד"ר קרויטורו שטיפל ביולדת. עוד הוא הוסיף: "טיפלנו ביולדת באופן מידי בשיתוף פעולה עם שירות לטיפול בחולי אי ספיקת לב, עליו אחראי ד"ר יבגני רדזישבסקי, ייצבנו את לחץ הדם ואיזנו את החמצן בגוף, ניתנו לה תרופות להורדת נפח הנוזלים ושימוש במשתנים, שהקלו על הלב והפחיתו את כמות הנוזלים. לאחר הטיפול מצבה הבריאות התייצב, חזר למצב סביר והאישה שוחררה לביתה יחד עם ילדיה התאומים".



ד"ר קרויטורו ציין כי "בצקת בריאות בעקבות בעיה לבבית זהו מצב חירום רפואי הגורם לקוצר בנשימה ותחושת חנק. במקרה זה נוצר מצב שבו הלב לא הזרים דם בצורה מספקת על פי צרכי הגוף, כך שבמקרה שכזה, אם הלב לא מספיק חזק כדי לדחוף את כל הדם שמגיע אליו אל המקומות הנכונים, הדם נשאר בריאות וגורם לבצקת בריאות ולקשיי הנשימה. במקרה של היולדת הלב נחלש עקב הריון, שזה מצב די נדיר ודורש אבחון וטיפול מידי".