עבודות חפירת תחנת שאול המלך של הרכבת הקלה יחלו ביום חמישי הקרוב בערב. תחנת שאול המלך היא התחנה התת קרקעית החמישית של הקו האדום של הרכבת הקלה, וממוקמת על ציר מנחם בגין הסואן, בין שדרות שאול המלך ועד לרחוב מוזס. זאת לאחר שבשבועות האחרונים נעשו עבודות מקדימות והחל מיום שישי בבוקר יחלו הסדרי תנועה חדשים, שככל הנראה יביאו להגברת עומסי התנועה באזור.
השינויים בהסדרי התנועה כוללים צמצום נתיב נסיעה לכל כיוון על ציר בגין, במקטע שבין צומת בגין-שאול המלך לבגין-מוזס. במקביל, תיפתח פנייה חדשה מדרך בגין לדרך נמיר ולא תתאפשר פנייה שמאלה מדרך בגין לרחוב מוזס (הפנייה בוטלה כבר ביום שני).
בחברת נת"ע הסבירו שביטול הפנייה שמאלה למוזס נועד להקל על זרימת התנועה על דרך בגין בשני הכיוונים לאורך תקופת העבודות, שצפוייה להימשך כשש שנים. צמצום נתיב הנסיעה בבגין צפוי להגביר את העומסים וההערכות הן שביטול הפנייה למוזס, יאפשר יותר רצף בתנועה.

תנועת כלי רכב פרטיים תיחסם

החל מיום חמישי בשעה 22:00, תיחסם תנועת כלי רכב פרטיים בדרך בגין לשני הכיוונים – בין צומת קפלן לצומת נמיר-שאול המלך. העבודות בתחנת שאול המלך יוצאות לדרך על רקע עומסי התנועה הכבדים שנוצרו בשבועות האחרונים ואשר החמירו בעקבות תחילת העבודות בתחנת ביאליק ברמת גן. שלוש תחנות תת-קרקעיות נוספות מתוכננות בצומת ז'בוטינסקי-בן גוריון וצומת ז'בוטינסקי-אהרונוביץ בבני ברק ואם המושבות בפתח תקווה.
אורך המסלול של הקו האדום יתפרש על פני 22 קילומטרים והוא ינוע מפתח תקווה לתל אביב, דרך ציר ז'בוטינסקי בבני ברק ורמת גן. מיפו המסלול יהיה עילי, עד בת ים. גם בפתח תקווה, לאחר תחנת אם המושבות המסלול יהיה עילי.
בתוך כך, חברת נת"ע הודיעה שקבוצת דניה סיבוס וחברת CHINA CIVIL זכו במכרז לבניית התחנות התת קרקעיות וכריית המנהרות במקטע המזרחי של הקו האדום.
המקטע המזרחי כולל בניית שלוש תחנות תת קרקעיות (אהרונוביץ, בן גוריון ואם המושבות), שתי מנהרות מקבילות באורך של  3.5 ק"מ כל אחת (כרייה באמצעות TBM), מפורטל הדיפו ועד תחנת בן גוריון ומפורטל שנקר ועד לשני מעברים מקשרים מערבית לצומת גהה ומנהרה מקשרת נוספת באורך של כ 370 מטרים מפורטל שנקר עד תחנת אם המושבות (בשיטת NATM). במכרז התמודדו שתי קבוצות נוספות בעלות ניסיון בינלאומי, Ghella Shapir Pizzarotti  ו- Vianini Minrav Co. Electra. 

"ממשיכים לעמוד בלוחות הזמנים"

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, אמר: "אנו ממשיכים לעמוד בלוחות הזמנים שהצבנו לעצמנו עד כה, במטרה להביא להקדמת מועד הפעלת הקו האדום. בניית פירי השילוח למכונות ה-TBM הסתיימו ובשבועות הקרובים יחלו העבודות המקדימות לביצוע המקטע המזרחי של הקו האדום. בשבוע הבא נהיה במצב שבו תבוצענה העבודות על כל התחנות התת קרקעיות של המקטע המערבי ובמקביל ממשיכים בביצוע בניית פורטל הדיפו, פורטל שנקר והדיפו בפתח תקווה".

בחודש אוגוסט, לאחר עשרות שנות דיבורים, ויכוחים ועיכובים, נסגרו בקול תרועה רמה צמתים מרכזיים בתל אביב ורמת גן לצורך חפירת תחנות 'הקו האדום'. בתחילה נסגר צומת יהודה הלוי־אלנבי, וב־16 באוגוסט מדינה שלמה התרגשה כאשר גשר מעריב המיתולוגי קרס בפיצוץ מבוקר. מאז התגברו פקקי התנועה, אבל המצוקה מורגשת יותר בשטח. בעלי עסקים באזורים הסמוכים לאתרי העבודות נטשו, ואלו ששרדו מזהירים שאם הרשויות לא יסייעו להם, קריסתם הכלכלית היא רק שאלה של זמן.