בהתהפכות האוטובוס ממוגן הירי ליד כוכב השחר, נהרגה החיילת סתיו פרטוש ז"ל, ונפצעו 42 חיילים נוספים. מיד לאחר התאונה מסר נהג האוטובוס, נועם לונחל, גרסה לפיה בשעת הנסיעה נהג רכב פלסטיני עקף אותו ובכך גרם לו לסטות מהדרך וכתוצאה מכך האוטובוס התהפך. אך הערב (שלישי) מתגלים פרטים נוספים אודות התאונה הקשה. למעריב אונליין נודע כי עם הפינוי של הנהג לבית החולים, נגבתה מהנהג עדות בה הבהירו לו לוחמי משטרת התנועה כי מבדיקה שערכו בזירה, עדויות וממצאים של הטכוגרף ("הקופסא השחורה" של כלי הרכב) עלה בוודאות כי לא היה שום רכב אחר שסטה וכי האוטובוס פשוט נסע במהירות העולה על המותר.



לונחל מיד הודה שמסר את גרסתו הראשונה כתוצאה מבהלה מתוצאות התאונה. מבחינת המשטרה הנהג שיקר בגרסתו הראשונה וכעת הובהר כי הוא נהג במהירות שעולה על המותר והיא הגורם לתאונה.


נהג האוטובוס שהתהפך. צילום: וואלה NEWS


סתיו פרטוש ז"ל. צילום מסך: פייסבוק




כזכור, הנהג סיפר מבית החולים על התאונה הקטלנית ואמר: "בסיבוב של הכביש, הגיע רכב אחד של פלסטינים במהירות וכמעט נכנס בי, פניתי קצת ימין ושמאל, תמרני ואז האוטובוס התהפך". עוד הוסיף הנהג, בן 42 המתגורר בקרית ארבע, כי "אם לא הרכב הפלסטיני, לא הייתי מאבד שליטה. אני לא זוכר כמה דקות היינו שם וכשפתחתי את העיניים הייתי מחוץ לאוטובוס. זה נס גדול שאני חי".



גורם המעורה בחקירת תאונת האוטובוס, מסר כבר אז למעריב אונליין כי "לא מוכרת לנו הגרסה לפיה רכב פלסטיני גרם לתאונה וכיוון החקירה המרכזי הוא שהנהג נסע לסיבוב במהירות מופרזת ואיבד שליטה". הגורם הדגיש כי החקירה מתמקדת בכך שהנהג גרם לתאונה ולא גורם אחר.



יקיר חליבה, שהיה בן זוגה של פרטוש ז"ל, כתב לפני חמישה ימים בפייסבוק אודותיה, בפוסט שהפך ויראלי. "מלכה שלי", כתב חליבה, "היה לי ממש טעים חיים שלי. תודה רבה על הכל אהובתי. חושב לכתוב לא לכתוב? אבל את לא עונה לי אני משתגע. הבטחנו שנאהב עד המוות? אבל לא אמרת שזה כל כך קרוב".



"את איתי פה בכל מקום , מחר זה היום שלנו מחר זו השבת שלנו יחד. ללכת לבית כנסת יחד. לעשות קידוש יחד. לאכול את הדג שאת אוהבת..את הסלט ביצים שרק את אבל רק את אוהבת. למי אכין את זה מחר? כל כך הרבה בפנים אבל שום דבר לא יוצא החוצה. הכל כל כך לא נתפס פשוט רוצה להתעורר מהחלום הגרוע הזה", הוסיף החבר הקרוב. "אני עדיין שם מחפש אותך בוואצפ", התוודה החבר השכול, "עדיין כאן מחכה לטלפון והודעות. כולם מצפים שאהיה חזק. אבל בשביל מי? הרי להיות חזק זה תמיד היה בשבילך... אני בוכה אבכה ואמשיך לבכות תמיד. לבכות אותך. "מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה . ונהרות לא ישטפוה. אם ייתן איש את כל הון ביתו באהבה בוז יבוזו לו." שום דבר כלום לא שווה בלי האהבה פשוט כלום". 
 לסיום כתב: "תמיד רצית להכיר את אבא שלי.. הנה עכשיו הלכת אליו להכיר אותו. תארגנו הכל כי כשאגיע אני רוצה שנתחתן. כמו שהבטחתי לך תחכו לי. סתיו שלי. פצולי. אושי. אהבה שלי כל כך הרבה מילים אי אפשר להפסיק לעולם אבל לעולם לא אפסיק לאהוב אותך. הפעם אני זה שמחכה לך כאן במיטה מחכה לך. רגע אחרי שנפרדנו בפעם האחרונה..אני ראיתי אותך לבשת דגל ישראל. את לא ראית אותי אבל הייתי שמה בדיוק לידך.. שלך, בעלך".


סתיו פרטוש ז"ל ויקיר חליבה. צילום מסך: פייסבוק


האב הגיע לזירה והבין שבתו נפגעה

אביה של פרטוש ז"ל, רס"ר יוסי פרטוש, הוא לוחם אש ותיק וידוע בכל מחוז יהודה ושומרון. הוא יצא לזירת התאונה, כאשר בתחילת הדרך הוא לא ידע על בשורת האיוב שמחכה לו. יוסי, אשר היה בדרכו לאירוע, היה בקשר בכל הזמן הזה עם אשתו, אשר אמרה לו בחשש כי הילדה שלהם נמצאת על האוטובוס. בעקבות המידע הזה, הוא הגיע למקום וחיכה בצד, ובסופו של דבר הבין כי הוא הפך להיות האיש אותו צריך לנחם. 

חבריו של פרטוש, אשר משרתים עימו בתחנת כבאות והצלה ירושלים, אמרו לאחר ההודעה על מות הבת: "בצער רב יגון עמוק וכאב רב, אנו משתתפים בצערו העמוק של חברנו לתחנה רס"ר יוסי פרטוש אשר שכל את ביתו היקרה רב"ט סתיו פרטוש ז"ל בתאונת האוטובוס הקשה בבנימין. רס"ר יוסי פרטוש משרת למעלה מ-30 שנה בכבאות והצלה ירושלים והוא מוותיקי לוחמי האש ומפקדי הצוותים בכבאות בארץ. יוסי השתתף במהלך השנים באלפי חילוצים מתאונות דרכים שריפות ואירועי חירום אחרים, והציל את חייהם של מאות אזרחים".