אילה חסון, לשעבר מנהלת חטיבת החדשות בערוץ הראשון, סיפרה היום (רביעי) בפאנל "נשים בחזית" שנערך בכנס סלונה, מדוע עזבה את רשות השידור ועברה לערוץ 10. חסון סיפרה בפאנל, בו נכחה יו"ר סלונה שירה מרגלית: "שנה וחצי סבלתי מהתעללות. כשהלכתי לבדוק מי גונב את הכסף של הציבור זכיתי להתנכלויות מצד קומץ עובדים מתוך הרשות. קיבלתי כל-כך הרבה אהבה כשעזבתי, אבל כשהייתי שם, אף אחד לא עמד לצידי כשהייתי צריכה זאת באמת".

לדבריה של חסון, "כשהתקשרו אליי מהברנז'ה וניסו להבין מה הסיבה לעזיבתי, אמרתי להם 'תנו לעבוד, תנו להוביל את האנשים שחרדים לפרנסתם, שצריכים לעשות עבודה עיתונאית מבלי שיפחדו'.

אילה חסון נפרדה מהמאזינים: "מקווה להמשיך בשליחות במקום החדש"
חסון סיפרה כי להפתעתה, כשהיא חשפה מה קורה בערוץ הראשון, היא נחשפה ל"מטען עצום של העלבות והטחות שהטילו דופי בעשייה ובאופי שלי, שהעציבו אותי מאוד. לסיום אמרה חסון: "בסופו של יום, אני צריכה לשמוח בעבודה שלי ולא להתבוסס בבוץ, וצר לי על הרבה אנשים טובים שיש שם, ואני מקווה שהבוץ ינוקה משם".

כזכור, לפני כשבועיים הודיעה העיתונאית אילה חסון, על המעבר לערוץ 10, שם היא תנחה את התוכנית בימי שישי ובמקביל החלה כבר לשמש גם כפרשנית בערוץ במהלך השבוע. ערוץ 10 מסר בעקבות ההודעה כי "זו הזדמנות מצוינת להודות לטלי מורנו ואלון בן דוד שהובילו את התוכנית להישגים משמעותיים בשלוש השנים האחרונות, והפכו את המשדר, תוך פרק זמן קצר, לבימה מרכזית בחדשות 10 להישגים דוקומנטריים ועיתונאיים. אנחנו מבקשים גם לברך את אילה – מהעיתונאים האמיצים בישראל, סמל לעיקשות עיתונאית בלתי מתפשרת. שהצליחה להביא לשינוי בדרך שבה ניתן לשדר חדשות בישראל – תוך הצגת עמדה נחרצת ומנומקת, לעיתים גם כזו שלא פשוט לקבלה, המונחת על בסיס עיתונאי-ראייתי מוצק כבטון".

חסון עצמה כתבה מכתב שהופץ לעובדי רשות השידור ממנו משתמע כי השנה האחרונה היתה הקש ששבר את גב הגמל. במכתב עצמו כתבה: "חברותיי וחבריי, אחרי 23 שנים מלאות עשיה בחטיבת החדשות של הערוץ הראשון, כמה מהן גם בתוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב', החלטתי לפרוש. "השנה האחרונה שבה מילאתי במקביל את תפקידיי העיתונאיים לצד ניהול החדשות, היתה אולי השנה הקשה של חיי. ולא בשל העומס העצום בעבודה ולא בשל המחיר הכבד ששילמה משפחתי. אבל זו היתה גם שנה ייחודית מלאת אתגרים שיכולנו להם", הוסיפה.