רוני אלשיך מונה הבוקר (חמישי) למפקח הכללי החדש של משטרת ישראל. ניצב בדימוס דוד צור, לשעבר מפקד מחוז תל אביב, התייחס למינוי בשיחה עם ניסים משעל ורינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM".




"רוני אלשיך נכנס לתפקיד כשהמשטרה באחת מתקופות השפל הגדולות שלה. למעשה מבחינת התדמית הציבורית, באופן אבסורדי להישגים המבצעיים שלה, גם בלחימה בטרור שמשתולל ברחובות, וגם בחקירות מול ארגוני הפשיעה כמו 512 וכדומה. מצד שני הפרשיות הפנימיות".


"הוא צריך לייצב את הארגון", המשיך צור, "עם שורה ארוכה של מינויי מפקדים, שזה דבר מסובך ומורכב.לי אישית הייתה לי שיחה ארוכה איתו. הצעתי לו את עזרתי איפה שאוכל לעזור. מינוי של מפקדי מחוזות, ראשי אגפים ומפקדי מרחבים מלמטה זה אחד הדברים החשובים שהוא יצטרך לעשות. והנחלה של החזון שלו, המדיניות, תפיסת העולם הערכית והמבצעית. אלה דברים מאוד חשובים שיוכל לעשות בתחילת הדרך. יהיו לו מעט מאוד ימי חסד, כי המשטרה היא
ארגון שנבחן ונבדק יום-יום, והוא גם שקוף מאוד, להבדיל מהארגון שהוא מגיע ממנו, ולכן האתגר הוא עצום".

צור, שפיקד בעבר על הימ"מ, התייחס בדבריו גם לטבח שהתרחש אמש (רביעי) בקליפורניה: "אין עוד מדינה כמו ארצות הברית מבחינת הרשות לשאת נשק. אני מאמין שבסוף לא תהיה ברירה והאמריקנים יערכו שינויים, אם לא בחקיקה, שזה קשה יותר, אז באמצעים אלקטרוניים מתוחכמים שיאפשרו בקרה על הנשק".

ערך: אסף נבו