מחאת החקלאים נמשכת: עשרות חקלאים חסמו את ביתו של שר האוצר, משה כחלון הבוקר (ראשון) בחיפה. החקלאים עלו מרחבי הארץ עם טרקטורים, טנדרים ותוצרת חקלאית לרחוב מגוריו של כחלון, שוטרים נמצאים במקום.



נשיא התאחדות החקלאים והאיכרים, דובי אמיתי: "כחלון הבטיח הרבה הבטחות אבל התקציב עבר והבטחותיו נותרו בגדר מס שפתיים. הגענו לכאן על מנת להזכיר לו את ביטול מס המעסיקים ועדכון הסכום המותר בניכוי, שהוא כבר דאג לציין במסמך העשייה של המפלגה ב-180 ימים והוכיח לכולנו שהוא דברן גדול ככל הפוליטיקאים". עוד הוא אמר: "מחאת הטרקטורים האחרונה הייתה יריית הפתיחה בלבד ולא נפסיק עד שכחלון יתעורר ויבין שהחקלאות הישראלית קורסת במשמרת שלו".



מהחקלאים נמסר: זכינו לעמוד יחד במחאת הטרקטורים, בהפגנת כוח וסולידריות חקלאית אמיתית, שלא נראתה בעבר בישראל בכלל ובכנסת ישראל בפרט. זעקתנו נשמעה, על אף ניסיונם של גורמים הנחזים להיות מובילי דעה ודעת במגזר החקלאי, למנוע מאיתנו את זכות הצעקה, המחאה, הדיבור והייצוג האמיתי וחסר האינטרסים הזרים לחקלאות ברת הקיימא והחקלאים הפעילים שאנו מייצגים.



הם הוסיפו כי דרכם הרופסת של גורמים אלו הרואים בדרך ניהול משא ומתן לאחר אישור תקציב דו שנתי, הביאה אותנו למצב הגרוע ביותר שידענו מאז תקופת ייבוש הביצות, כאשר נדל"ן, חתולים ותפילות בהר הבית על חשבוננו, גוברים על ערכי ההתיישבות, החקלאות ואהבת הארץ. אותם גורמים אף הגדילו ועשו וחתמו על מתווה לוקר, אשר הפקיר את המשקים המשפחתיים הבינוניים והקטנים וגרם לקריסת משקים רבים במשק המשפחתי ובנוסף, בינואר 2016, יעלה את מחיר המים לחקלאים שבינינו, תוך פגיעה קשה נוספת במשק המשפחתי הקטן והבינוני המהווים מנוע צמיחה חשוב בכל כלכלה בעולם.