משרד החקלאות הכריז היום (ראשון) על מהלך חסר תקדים של דירוג מוצרי מזון על פי יחס היצרנים לבעלי חיים. זאת במטרה לקדם את רווחת בעלי החיים ולהעניק מידע חשוב לצרכנים. דירוג מפעלי ייצור ועיבוד המזון של מוצרים מן החי, על פי קריטריונים של יחסם כלפי בעלי חיים ורווחתם, יבוצע על ידי מפקחי משרד החקלאות כשהציון ינוע בין 1 ל- 5 כוכבים. הדירוג יפורסם לציבור. לאור גודל הענף בארץ והיקפו, בשלב הראשון הדירוג יעשה במשחטות (עופות) ובשלב שני יורחב גם לבתי מטבחיים (בקר). 
"מדובר בבשורה של ממש", אמר שר החקלאות אורי אריאל, "הכנסת מדד של רווחת בעלי חיים למוצרי מזון תעודד את המפעלים להקפיד יותר על תקנות צער בעלי חיים, ותיתן לצרכן מידע חשוב לפני שהוא מחליט איזה מוצר לקנות. אני מאמין ומקווה שתהיה למהלך השפעה ארוכת טווח הן על תעשיית המזון והבקרה הפנימית, והן על ההרגלים הצרכניים של כולנו".
למרות הבשורה, בארגוני זכויות בעלי החיים יש מי שמבקר אותו. בעמותות "אנונימוס" לזכויות בעלי-חיים ו"תנו לחיות לחיות" הציעו שמשרד החקלאות יתחיל לאכוף את החוק הקיים "במקום להמציא בתי מטבחיים חמישה כוכבים" והם מוסיפים: "בית מטבחיים הוא מקום של הרג, לא בית מלון. לא ארבעה כוכבים ולא חמישה כוכבים יעלימו מבעלי החיים שמגיעים אליו את ריח הדם ותחושת האימה. ניסיונות שנעשו בחו"ל למתג מפעלי בשר בהתאם לעמידה בסטנדרטים כאלו ואחרים הביאו תמיד רק למבוכה, כאשר נחשפו צילומים מהמקומות האלו, שהראו שאין קשר בין הסטנדרטים למציאות". בארגונים טוענים עוד כי "משרד החקלאות לא מצליח, וכנראה אף לא מנסה לאכוף על בתי מטבחיים אפילו את הוראות החוק הקיימות והכוכבים היחידים המגיעים למקומות אלו הם כוכבים אדומים מדם".