מחאה בכותל המערבי: נשות הכותל קיימו הערב (ראשון) מצוות הדלקת נר ראשון של חנוכה בהתרסה על הדרת הנשים מאירועי חנוכה הממלכתיים בכותל המערבי, בחסות רב הכותל. 



בחודש האחרון התנהל פולמוס סביב טקס הדלקת נרות החנוכה בכותל, במסגרתו פנו נשות הכותל ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה למנוע הדרת נשים מטקסי הדלקת נרות החנוכה הממלכתיים. בתגובה לסירוב שקיבלו מרב ההכותל החליטו נשות הכותל לערוך טרס אלטרנטיבי ברחבת המקום הקדוש ליהדות. 



בהדלקת הנרות תמכה חברת הכסת מיכל רוזין (מרצ), שנעדרה מהאירוע בעקבות הלוויתו של יוסי שריד,  שאמרה: "לאחר שבמשך חודש קיבלתי תשובות מחפירות מהממשלה ומרב הכותל בנוגע להדרת הנשים מהטקס הממלכתי ברחבת הכותל, אני קוראת לציבור להגיע לטקס האלטרנטיבי שיוזמות נשות הכותל באמירה ברורה: נשים לא יודרו ממרחבים ציבוריים בישראל''. חברת הכנסת קראה לציבור הרחב להגיע לאירועי הדלקת הנרות שיתקיימו במהלך חג החנוכה. 




טקס הדלקת נרות אלטרנטבי ברחבת הכותל. צילום: דניאל שטרית



כמו כן, פנתה חה"כ מיכל רוזין יחד עם חברותיה, חה"כ תמר זנדברג (מרצ) וחה"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) לרב הכותל בבקשה לזכות גם נשים בצוות הדלקת הנרות. רב הכותל דחה את בקשתן וכינה את פנייתן "פרובוקציה". רוזין פנתה בשאילתה דחופה למשרד רוה"מ הממונה על הכותל ושאלה "כיצד בכוונתו למנוע אפליית נשים באתר חשוב זה? שר התיירות והשר המקשר בין הממשלה לבין הכנסת"?



חה"כ יריב לוין (הליכוד) השיב מטעם הממשלה ואמר כי 'אם באמת עומדים על הרגליים האחוריות באופן דווקני למען חופש הפולחן, זו עמדה לגיטימית אבל אז היא צריכה להיות עקבית ואז הייתי מצפה לראות ח"כ רוזין עומדת בראש המחנה שדורש לאפשר ליהודים לעלות ולהתפלל בהר הבית, אבל שם את מגלה עמדה הרבה יותר קרובה לאחריות הממלכתית של רב הכותל, לכן אני מתקשה להתרשם מהטיעונים הלוהטים על הפגיעה בחופש הפולחן''.