כמה מאות מתושבי עפולה התכנסו בסמוך לבניין העירייה הערב (ראשון) והפגינו נגד תוצאות המכרזים של מנהל מקרקעי ישראל, במסגרתן נמכרו 45 יחידות דיור לחברי המגזר הערבי בלבד. התושבים הטיחו בראש העיר יצחק מירון דברים קשים. במהלך המחאה נעצר תושב העיר בן 30 ושתי נשים ונער נפצעו, ופונו לטיפול בבית חולים עפולה העמק.



מאות המפגינים, מרביתם תושבי עפולה עלית, התכנסו מול לשכת ראש העיר בבניין העירייה במטרה להביע את מחאתם נגד תוצאות המכרזים במה שמכונה שכונת "מורדות עפולה הצעירה". לאחרונה יצא מכרז על 27 מגרשים שעליהם ניתן לבנות 45 יחידות דיור. המכרז של מנהל מקרקעי ישראל לא יועד במקור רק לתושבים ערבים ישראלים - אבל בפועל הזוכים בחלקות הגיעו רק מהמגזר הזה.



מארגני ההפגנה ציפו להגעתם של אלפים אך נחלו אכזבה. אחד התושבים הסביר את ההשתלשלות לדעתו: "המכרז היה פתוח לכל אחד אבל בפועל מה שקרה - הערבים שילמו הרבה יותר ממה שהיהודים תושבי עפולה היו מוכנים לשלם, וזו הסיבה שהמכרז הפך לנחלת התושבים הערבים של עפולה. מישהו נרדם בשמירה. מוכרים אדמות ומאפשרים לכל המרבה במחיר לרכוש את המגרשים והם משלמים", אמר. בין המשתתפים היו גם חברי מועצת העיר מכל קצוות הקשת הפוליטית. מי שבלט בנוכחותו היה יעקב דדון, ששכל את בתו שלי ז״ל שנרצחה על ידי ערבי במהלך נסיעה במונית בעיר. דדון הגיע אף הוא להביע את מחאתו לנוכח תוצאות המכרז ולדברי אנשים שעמדו לידו הוא הגדיר את תוצאותיו כמחדל.



שעה קלה לאחר תחילת ההפגנה יצא ראש העיר למפגינים בניסיון להסביר להם את עמדת העירייה, אבל התגובות כלפיו היו חריפות וקריאות המפגינים מנעו ממנו לדבר. איתי כהן, ממובילי המחאה, דרש לתקן את עיוות ולבטל את המכרז וקורא לשיתוף פעולה מצד חברי מועצת העיר וראש העיר בעצמו. ״אנחנו מבקשים מראש העיר שיצטרף אלינו בכדי לשמור על צביונה היהודי של העיר. רק ביחד נוכל להבטיח את עתיד ילדינו. אנו בעד חיים משותפים מתוך כבוד, הערכה וסובלנות, אך באחריותנו לפעול שכל אוכלוסייה תפעל במרחב הטבעי שלה, עם הקודים התרבותיים והערכים הלאומיים דתיים שלה. אנו דורשים בדיקה מעמיקה, רצינית, יסודית ובלתי תלויה. לא ניתן לנשוא לרדת מסדר היום".



המשטרה מסרה כי אפשרה לציבור המפגינים לנצל את זכותו הדמוקרטית ולהביע את מחאתו. "המשטרה מאפשרת לבטא את חופש הביטוי והמחאה תחת התנאים של כיבוד החוק ובתנאים שאינם פוגעים בשגרת חיים תקינה ובסדר הציבורי".