נאט"ו שללה את האפשרות של שליחת כוחות קרקעיים לסוריה כדי להילחם במדינה האסלאמית. מזכ"ל הארגון ינס סטולטנברג, אמר הבוקר (שני) לעיתון שווייצרי כי יש צורך לחזק את הכוחות המקומיים בסכסוך. 



ברק אובמה: "נשמיד את דאעש וכל ארגון טרור אחר אך לא בפעולה קרקעית"

 "זה לא על סדר היום של הקואליציה ושל נאט"ו", אמר סטולטנברג לעיתון, כשנשאל על שיגור כוחות קרקעיים שילוו את התקיפות האוויריות. 

"לארצות הברית יש כמות מוגבלת של כוחות מיוחדים. בחזית, לעומת זאת, הכיוון הוא לחזק את הכוחות המקומיים. זה לא קל, אך זו האופציה היחידה", הוסיף. סטולטנברג הדגיש בראיון כי הסכסוך הוא לא בין העולם המערבי לעולם האסלאמי, אלא נגד "קיצוניות וטרוריסטיות". 
"מוסלמים אינם בחזית של המלחמה הזו. רוב הקורבנות הם מוסלמים, ורוב אלו שנלחמים בדאעש הם מוסלמים. אנחנו לא יכולים להמשיך במאבק הזה בשבילם", הוא אמר. 
סטולטנברג ציין כי נאט"ו תעזור לטורקיה לשפר את יכולת ההגנה האווירית שלה, לאחר שזו הפילה בחודש שעבר מטוס צבאי רוסי. הוא הוסיף כי בעלות הברית תאשרנה שורה של צעדים שיסייעו לטורקיה לפני חג המולד. הוא אף הדגיש את הצורך להרגיע את העימות עם רוסיה בעקבות הפלתו של המטוס. 
"עכשיו זה חשוב להרגיע וליצור מנגנון שימנע תקריות דומות בעתיד. אנו רואים גידול משמעותי של נוכחות רוסית מהצפון הרחוק עד לים התיכון. גם שם, אנו צריכים למנוע תקריות דומות לזו שהייתה בטורקיה".