ועדת הכנסת החליטה היום (שני) לאשר  לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שיזם יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד) לפיה מעתה יוכל ח"כ לוותר על העדכון בשכרו לאותה שנה, ומשהודיע על כך לחשב הכנסת, לא תשולם לא התוספת לשכרו באותה שנה.

ח"כ שהודיע על ויתור על עדכון שכרו לא יוכל לשנות החלטתו באותה שנה. עשרה חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק ולא היו לא מתנגדים, אולם ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) הציע כי רשימת חברי הכנסת המוותרים על התוספת השנתית לשכרם תהיה סודית. ההצעה נדחתה.
בעת הדיון שקדם להצבעה אמר ח"כ מנחם  אליעזר מוזס: "ח"כ מקבל בלוקש 40,000 שקלים. וואוו! והלכנו והעלינו לעצמנו עוד. אבל שכר הנטו ירד השנה. על הלוקש בצד ימין באותיות הקטנות כתוב 48% מס. ויש ח"כ עם 10 ילדים ונכדים ונינים ויש ח"כ עם בן ובת וכלב וכלבלב".



אושר לקריאה ראשונה: הגברת שקיפות של הלוביסטים 
 
קודם לכן אישרה ועדת הכנסת לקריאה ראשונה את הצעת החוק של יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן, שמטרתה להגביר שקיפות בכל הנוגע לפעילות שדלנים בדיוני ועדות. יו"ר הוועדה, ח"כ ביטן הסביר: "היום מעבירים דף נוכחות, אבל אין חובה להירשם בו. שדלנים נכנסים ויוצאים לדיונים ואין שום תיעוד מי נכח בדיון ואת מי הוא מייצג. על פי הצעת החוק תהיה חובה להירשם ולומר את מי אתה מייצג באותו דיון".
ח"כ מיקי רוזנטל ביקש להכניס תיקון נוסף לחוק: "ח"כים מקבלים לא מעט מסמכים משדלנים, לעיתים מגמתיים. על סמך העמדות האלה הם קובעים את דעתם. הכרחי שהניירות האלה יימסרו גם למרכז המחקר והמידע של הכנסת ויפורסמו תוך 24 שעות. ישבנו בוועדת הכספים בדיון על חוק ששינסקי ומנכ"ל כי"ל הציג לח"כים מצגת בה נאמר שכי"ל משלמת 2 מיליארד שקלים מיסים בשנה. זה נתון שקרי. היום היא משלמת מיליארד".
יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן אמר: "אז אם הם פנו לח"כ ונתנו לו מידע לא נכון, אתה רוצה שכל ה-120 יקבלו את המידע השגוי?". 
 
ח"כ רוזנטל השיב: "כשאתה מפרסם, יהיה מי שיגיד שהנתון לא נכון. אני לא מצפה מכל ח"כ להבין בכל תחום. החומרים האלה נועדו לשנות החלטות של הכנסת. כל מידע שיימצא מוטה בכוונה, יהיו סנקציות. יש נתונים ויש דעות. דעות – כל דעה לגיטימית, אבל אם מסד נתונים שגוי בכוונה – צריך שתהיה יכולת להפעיל סנקציות".