החזון של דאעש: עיתון "הגרדיאן" הבריטי חשף היום (שני) מסמכים המציגים כיצד דאעש מתכננים להקים את המדינה האסלאמית. התכניות כוללת מתווה הקובע את השירותים האזרחיים, את מבנה הממשלה האזורית ואת השליטה הכלכלית במדינה.
מקבץ המסמכים מעיד כיצד ארגון הטרור מתכנן להקים מדינה בשטחי עיראק וסוריה עם מחלקות ממשלתיות, משרד אוצר ותכנית לעצמאות כלכלית.
המסמך בן ה-24 עמודים מעלה על הכתב את תכנית של המדינה האסלאמית לכונן יחסי חוץ, לקיים מערך תעמולה ולשלוט על מצבורי הנפט והגז. המדריך שנכתב בשנה שעברה כולל את עקרונותיו של הארגון ואת שאיפותיו. למרות שהארגון ידוע בשיטות האלימות בו הוא נוקט, כוללת התכנית נושאים כגון חינוך, בריאות, תקשורת ותעסוקה. 

אובמה: "לא ניגרר קרקעית לעיראק וסוריה" 

הלילה התייחס לדאעש נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בנאום יוצא דופן שנשא בחדר הסגלגל בבית הלבן, והבהיר כי ארצות הברית מחויבת להביס את מה שכינה "השלב החדש" בטרור. אובמה פנה לאזרחי אמריקה לאחר הטבח שהתרחש בקליפורניה בשבוע שעבר בו נרצחו 14 בני אדם שמבצעיו, סעיד פארוק ותשפין מאליק היו תומכים של ארגון הטרור דאעש.

בנאום נדיר ניסה אובמה להרגיע את הציבור האמריקאי בעקבות החשש הגובר מפני ארגון דאעש. דבריו לא סיפקו את הרפובליקנים שהמשיכו לבקר אותו על כך שאינו מעריך כראוי את יכולותיהם של הטרוריסטים.

בנאומו בן ה-14 דקות הבהיר אובמה בצורה זהירה באילו פעולות ינקוט ואילו פעולות לא יבצע. "נרדוף גורמי טרור בכל מקום בו יהיו". עם זאת הדגיש אובמה: "חשוב לא להיגרר פעם נוספת למלחמה קרקעית ארוכה ויקרה בשטחי עיראק וסוריה". בתוך כך הבהיר אובמה כי ארצו מקדמת את סיום הסכסוך בסוריה. "התחלנו תהליך כדי לבסס הסכם הפסקת אש בסוריה, על מנת להתמקד במטרה המשותפת שלנו להרוס את דאעש".