פעילות ב"אנונימוס" קיימו היום (שלישי) מחאה בחנות "רנואר" במרכז עזריאלי בתל-אביב, בעקבות סרטון פרסומת חדש למעילים המכילים נוצות אווזים הנמכרים בסניפי הרשת.



הפעילות נכנסו לחנות כשעל גופן כתמי דם מלאכותי ופוך סינטטי, ונעמדו בחלון הראווה של החנות, אוחזות בשלטים שעליהם נכתב "מעילי נוצות = מעילי סבל" ו"רנואר – הורידו את הסבל מהמדפים". הפעילות הסבירו למבקרים בקניון על הפגיעה באווזים בתעשיית הנוצות, וקראו להם להחרים את הרשת.

המחאה נגד "רנואר" החלה בפוסט שפרסמה "אנונימוס" בפייסבוק ביום שישי, שבעקבותיו גולשים רבים קראו להחרים את החברה. בתגובה, אתמול (ב') "רנואר" הסירה מעמוד הפייסבוק את הפרסומת למעילים.

"בסרטון הפרסומת נראות נוצות נופלות להן מעדנות כפתיתי שלג, אולם במציאות, הנוצות המשמשות למעילים לא נחתו משמיים – אלא נתלשו מבעלי-חיים מפוחדים, חסרי אונים, משתוללים וצווחים בכאב", כתבה "אנונימוס"  למנכ"ל "רנואר", סרג' דרעי, במכתב שבו ביקשה העמותה להסיר את המעילים ממדפי הרשת.

"אווזים בתעשיית הנוצות נכלאים בצפיפות ונוצותיהם נתלשות מגופם 4-5 פעמים במהלך חייהם. חותכים להם את המקור ואת הכנפיים. בחלק מהמקרים מפטמים אותם בכפייה לייצור כבד שומני – הפיטום נאסר בישראל בפסיקת בג"ץ, אך עדיין ממשיך במדינות אחרות. התשלום למורטים נקבע לפי מספר האווזים, דבר המעודד קצב מריטה אלים, הגורם פציעות חמורות" נכתב בהודעה.

"לפני מספר שנים, כאשר חשף תחקיר עיתונאי כי מוצרים הנמכרים ב'רנואר' כפרווה סינטתית למעשה מכילים שיירי פרווה אמיתית, הודעתם כי תורידו מהמדפים את אותם המוצרים. החרמת פרוות היא צעד חשוב ומבורך, ובדיוק כפי שאין שום הצדקה לפשוט את פרוותם של שועלים או מינקים בשביל גנדרנות, כך אין שום הצדקה למרוט את נוצותיהם של אווזים".