יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אלי אלאלוף (כולנו) הודיע בוועדה הבוקר על בדיקת האפשרות להחלת חוק ביטוח בריאות ממלכתי על העובדים הזרים.  



ח"כ אלאלוף אמר כי "חברי הוועדה הגיעו למסקנה שעל משרדי הבריאות, הכלכלה והאוצר לבדוק לעומק את חישובי התעריפים והעלויות של הפוליסה מול חברות הביטוח". התקנות מבקשות להוסיף 19 ש"ח בחודש, אשר מטופל סיעודי רשאי לנכות משכר העובד הזר, על מנת להרחיב את הביטוח הרפואי המשולם לעובד כיום, ובכך לרכוש פיצוי חד פעמי בסף 80 אלף ש"ח לעובד ששוהה בישראל מעל 10 שנים, אם יהיה בלתי כשיר לבצע את עבודתו מסיבות רפואיות.



"אנחנו סבורים שיש מקום להפחית את התעריף", אמר "נבדוק אפשרויות נוספות, כמו החלת חוק ביטוח בריאות ממלכתי על העובדים הזרים. על משרדי הממשלה להגיש לוועדה תוך 45 יום המלצות בעניינים אלה, ואז נחליט ונצביע".


על פי נתוני רשות האוכלוסין שהועברו לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, נכון להיום שוהים בישראל 4,285 עובדים זרים למעלה מעשור. בשנת 2014 רק 2 מהם הוגדרו כ"אי כושר עבודה", ובשנת 2015 אף אחד לא. בשנת 2014 וגם בשנת 2015 אושפזו 7 עובדים לפרק זמן ממושך בשל מחלה. לדברי מנהל צוות ביטוח בריאות במשרד האוצר, יואב יונש, הפרמיה המקסימלית המשולמת כיום עבור ביטוח רפואי לעובדים זרים בתחום הסיעוד עומדת על 4,320 ש"ח בשנה.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ): "זוהי חמדנות של חברות הביטוח, שמתאפשרת מכיוון שהמדינה לא לוקחת אחריות". יו"ר עמותת מזור, שמחה בניטה: "בפועל לא ינוכה דבר משכרו של העובד, כי העובדים מאיימים לעזוב אותנו אם ננכה משכרם. לשם מה אנחנו מפרישים עבורם תשלומי ביטוח לאומי? על המוסד לביטוח לאומי לקחת אחריות בעניין זה".