יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי תקף את יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה על שנמנע להשתתף במפגש עם ראשי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארצות הברית, רק משום שהפגישה עמדה להתקיים בבניין בו שוכנים משרדי הסוכנות היהודית בניו יורק. בהודעה שפרסם שרנסקי הוא אומר כי "מצער שח"כים מהרשימה המשותפת ממשיכים לעסוק יותר בתרגילים זולים ולא בקידום רווחתם של התושבים שהם מייצגים".



"לצד משימתנו העיקרית, שהיא קיבוץ גלויות העם היהודי באמצעות עליה ארצה, אנו בסוכנות היהודית גאים לשרת את כל אזרחי ישראל, בלא הבדל דת או לאום, כחלק בלתי נפרד מהשקפתנו הציונית", אמר שרנסקי. "אלפי משפחות מבין ערביי ישראל נהנות ממגוון תכניות של הסוכנות, כולל חונכות לנוער ב"פותחים עתיד", שבה מתמקדים במיוחד בתלמידי בי"ס בישובים ערביים; תכנית "מסע" ופרויקט "תן", שמפעילים תכניות המתמקדות בדו-קיום יהודי ערבי ובשירות לשכבות החלשות בקרב האוכלוסייה הערבית; וכן בי"ס תיכון חדשני שפתחה הסוכנות השנה לנוער בדואי בנגב", הוסיף יו"ר הסוכנות.



לדברי שרנסקי, "אלפי ערבים ישראלים מצאו את דרכם אל תכניות הסוכנות היהודית ואל אנשי המקצוע והמתנדבים המסורים שמפעילים אותן. הגיע הזמן שח"כ עודה וחבריו ילכו בעקבותיהם". למרות הפצרות אנשי ועידת הנשיאים סרב ח"כ עודה לקיים את הפגישה ודרש להעבירה למקום אחר בנימוק שהוא אינו נכנס לבניין שהוא רכוש ציונים.



ח"כ עודה מסר את התגובה הבאה: "באתי לכאן על מנת להשמיע את הקול של הציבור הערבי לציבור האמריקאי. לכן, אני לא יכול בלב שלם להשתתף בפגישות במשרדים של ארגונים שמטרתם נישול והדרה של האוכלוסיה הערבית. בדיוק כמו שבכנסת, אנחנו לא לוקחים חלק ומשתפים פעולה עם משרד הביטחון, משרד החוץ והמשרד לקליטת עלייה. במהלך הביקור שלי בארצות הברית, אני ניפגש עם קהילות יהודיות ופלסטיניות ודן איתם בצורך ביצירת מאבק ערבי יהודי, על מנת לבנות את העתיד המשותף שלנו, ויצרת שותפות המבוססת על כבוד הדדי ועצמאות לשני העמים".