התגובות בקרב ארגוני הגנת הסביבה בישראל להסכם האקלים ההיסטורי בפריז הן מעורבות. מחד מברכים הארגונים על המגמה בקרב מנהיגי העולם של הבנה מחלחלת כי ללא הירתמות משותפת להפחתת זיהום האטמוספירה בגזי החממה, עלולה האנושות לחרוץ לרע את גורל העולם, ובפרט על האופן בו רתם נשיא ארה"ב אובמה את נשיא סין, שי-ג'ין פינג, לשיתוף פעולה חסר תקדים בנושא.



מאידך בכל הנוגע לזווית המקומית משתלחים הארגונים בראש הממשלה נתניהו ושר האנרגיה שטייניץ על אוזלת יד והתמהמהות באישור המתווה היישומי להתחייבויות ישראל בנושא, אפילו מול היעדים הצנועים שהציבה לעצמה לעשור וחצי הקרובים – הפחתה של 26% בפליטות גזי החממה בהשוואה ל-2005 והעלאת ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות מ-2% ל-17%.



מדובר בהחלטת ממשלה שהיתה אמורה לצאת לפועל עוד לפני ועידת פריז ומעולם לא יושמה בשל התמשכות המחלוקות בין משרד התשתיות והאנרגיה למשרד להגנת הסביבה, אשר אילצו את ישראל למסור את התחייבויותיה לאו"ם ללא כל מתווה יישומי מוסכם על שני המשרדים עד עתה. "ההסכם האמיץ שיוצא מוועידת האקלים בפריז מחייב את ממשלת ישראל לעבור לשלב תכניות העבודה האופרטיביות לגביי יישום היעדים להפחתת גזי החממה ולקידום אנרגיות מתחדשות". אומר מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה. "אנחנו סבורים שהיעדים שהכריזה עליהם ישראל הם נמוכים מדיי ושיש ביכולתנו לתרום יותר למאמץ הגלובלי לבלימת התחממות כדור הארץ. יחד עם זאת היעדים שקבענו מחייבים אותנו לאמץ תכנית אופרטיבית שעדיין לא קיימת. הגיע הזמן ש'מדינת השמש והקלינטק' תוביל מדיניות אמיצה ופורצת דרך במעבר לאנרגיות מתחדשות".



בגרינפיס ישראל מברכים על ההסכם במידה של ספקנות ואומרים: "הסכם פריז מכריז על סוף עידן הפחם והנפט אבל הדרך להגשמתו עוד ארוכה. אמנם חלקים ממנו הושפעו לרעה על-ידי אלה שמזהמים כבר את כדור הארץ, אך ההסכם החדש יחייב להגביל את התחממות כדור הארץ ל- 1.5 מעלות עד סוף המאה. אין ספק כי היעד של אפס פליטות גזי חממה במחצית השנייה של המאה יעורר חרדה בקרב הדירקטוריונים של חברות הפחם ובארמונות מדינות נפט. ההסכם לבדו אינו מחלץ אותנו מהבור, אך מהווה ללא ספק שיפור עמדות קריטי". בגרינפיס טוענים כי יעדי המדינות להפחתת הפליטות נמוכים מדי כדי להשאיר את התחממות העולם בגבולות הבטוחים מתחת ל- 1.5 מעלות וקוראים למנהיגי העולם לאמץ בקרוב יעד שאפתני של מעבר ל- 100 אחוזים אנרגיות מתחדשות עד 2050.



השר להגנת הסביבה, אבי גבאי (כולנו), שהציג בקיץ האחרון יעדים שאפתניים בהרבה מאלה שהציגה ישראל בוועידת פריז לאחר "כיפופי הידיים" בין משרדו לבין משרד האנרגיה, בכל זאת בוחר בממלכתיות ומבהיר: "מתחילת המו"מ, נציגי ישראל היו מעורבים בניסוח ההסכם החדש. ההסכם מסמן עבור משקיעים ושווקים על פתיחת הזדמנויות עסקיות בתחומי התייעלות אנרגטית, אנרגיות מתחדשות ותחליפים לדלקים מזהמים וישראל יכולה לקחת חלק משמעותי בפיתוח טכנולוגיות פורצות דרך".



בכל הנוגע לטענות על התמהמהות הממשלה באישור המתווה היישומי לתכנית הלאומית להפחתת פליטת גזי החממה, מבהיר גבאי כי הוא אינו ממתין לאישור הממשלה וכי באמצעות הכלים שבידי משרדו היישום כבר מתגבש: "ממשלת ישראל החליטה על יעדי הפחתה שהם חלק מהתחייבותנו בהסכם הגלובאלי. השלב המשמעותי הוא היישום ובו אנו מתמקדים. עיקר היישום מתמקד בצמצום השימוש בפחם, גידול משמעותי באנרגיות מתחדשות, התייעלות אנרגטית וצמצום משמעותי בזיהום שיוצרת התחבורה בישראל".