נס חנוכה בבית החולים סורוקה: אישה בת 35 שכרעה ללדת, הובהלה לחדר ניתוח לניתוח קיסרי בשל חשד למצוקת עובר. במהלך הניתוח פסק ליבה לפעום באופן פתאומי, והצוות הרפואי החל לבצע פעולות החייאה. בתום פעולת החייאה ממושכת חזר הלב לפעום והאישה הועלתה על מכשיר לב ריאה (אקמו). צוות המחלקה לניתוחי לב חזה הגיעו במהרה לחדר הניתוח והעבירו את היולדת, כשהיא מחוברת למכשיר האקמו לחדר ניתוח היברידי. תינוק היולדת חולץ והתאושש במהירות. 



פרופ׳ סהר, בין מבצעי הניתוח, אמר כי "האשה סבלה מדימומים קשים ורק לאחר שהשתלטנו על הדימום החלה פעולת הצנתור. אז הבחנו שאכן מדובר בקרישי דם בעורק הריאה. היא עברה ניתוח לב מורכב להוצאת קרישי הדם שחסמו את עורקי הלב והריאות. הניתוח אפשר זרימת דם תקינה בין הלב לריאות, מה שלא התאפשר קודם לכם כתוצאה מהקריש".



עוד הוסיף כי היכולות היחודיות של בי"ח סורוקה הן מה שעזר להצלחת הניתוח: "במקרה דרמטי זה הבאנו לידי מיצוי את היכולות הייחודיות של סורוקה, בשילוב של הטכנולוגיה המתקדמת של מכשיר האקמו יחד עם חדר ניתוח היברידי (בו ניתן לבצע גם צנתור אבחוני וגם ניתוח לב פתוח) עם צוותים רפואיים יעודיים שאפשרו לנו להתמודד עם קריסת הלב והריאות וייצרו סיכוי נוסף להציל את חייה של היולדת".  



פרופ׳ איתן לוננפלד, מנהל החטיבה למיילדות וגינקולוגיה בסורוקה: "מדובר במקרה נדיר של תסחיף ריאתי מסיבי שבו קריש דם מגיע לריאות וגורם לקריסתן ולפגיעה בתפקוד הלב. זהו אתגר עצום לכל הצוות הרפואי שנרתם מיד למצב הקיצוני והדרמטי אליו נקלעה האישה. במאמצים הרואיים שיתפו פעולה כל הצוותים הרפואיים ונלחמו על חייה של היולדת בסיטואציה כל כך מורכבת". היא מאושפזת כעת ביחידה לטיפול נמרץ במחלקה לכירורגית לב חזה. חל שיפור משמעותי במצבה, יציבה המודינמית, היא התעוררה ומתקשרת עם סביבתה עדיין מונשמת.