חמש שנים לאחר שריפת הענק בכרמל, במהלכה ניספו 44 בני אדם, ביניהם אנשי משטרה, אנשי כיבוי צוהרים של שירות בתי הסוהר, אישר היום (ראשון) בית המשפט המחוזי בחיפה הבוקר את תביעת הפיצויים לתושבי כפר האמנים עין הוד, עסקים רבים מדליית אל כרמל ועוספייה וחברות הביטוח שביטחו כמה מנפגעי השריפה. מההסדר עולה בין היתר כי המדינה תשלם לתובעים, כולם יחד, 54 מיליון שקל. 

הפשרה הושגה אחרי הליך גישור ארוך שהתנהל בפני השופטת בדימוס אסתר דודקביץ'. בפשרה שהושגה נקבע בין היתר כי המדינה תשלם לתושבי עין הוד, שהכפר שלהם ניזוק בצורה קשה כתוצאה מהשריפה כ-7.5 מיליון שקלים, כשחלק מהכסף יינתן לעמותת עין הוד. בתי העסק בדליית אל כרמל ועוספייה, "משתלות הכרמל" ו"קונדיטריית שאפיק", שניזוקו בשריפה, יקבלו למעלה מ-1.5 מיליון שקלים פיצויים. הפיצוי הגבוה ביותר ניתן לחברת הביטוח כלל, שתקבל על פי הסכם הפשרה כמעט 30 מיליון שקלים. לעומת זאת, חברת הביטוח החקלאית תקבל 11.4 מיליון שקלים וחברות הביטוח מגדל והפניקס יקבלו מהמדינה כ-2.1 מיליון שקל וכ-1.8 מיליון שקל בהתאמה. 
כזכור, שריפת הענק בכרמל, שתיזכר לעד כאסון הכרמל, פרצה ב-2 בדצמבר 2010, ורק לפני כשבועיים נערך טקס הזיכרון הממלכתי, אליו הגיע רק שר אחד. השריפה נמשכה במשך כארבעה ימים וכילתה כ-40 אלף דולר יער לחורש ועשרות בתי מגורים בעין הוד, בית אורן ויערות הכרמל. בשריפה מצאו את מותם 44 בני אדם, 37 מהם היו תלמידי בית ספר לסוהרים, שנשלחו לחלץ אסירים מכלא דמון, שלושה כבאים, שלושה קציני משטרה ונהג האוטובוס. 

עורכי הדין דוד וחיה מנע ייצגו בתביעה זו את בעלי העסקים בדליית אל כרמל ועוספייה: "אפשר היה למנוע את השריפה הזאת בתחילתה ומחדלים שונים של גורמים שונים הצטברו יחד, גרמו להתפשטותה ולנזקים רבים לבתים, לחי ולצומח". השריפה שהחלה ליד עוספייה התפשטה במהירות במשך מספר ימים ליישובים עין הוד, בית אורן ואחרים ושרפה אלפי דונם.
חמש שנים אחרי, סיפר אביו של אחד מהנספים  למעריב אונליין על התחושות שצפות: "פיצויים זה דבר טוב ונכון למי שניזוק, אבל אי אפשר לפצות אותנו לעולם על הכאב, הצער והאובדן. לכן, אם המדינה טרחה להגיע לפשרה, זה אולי מספק כמה וכמה גופים בצד החומרי, אבל אותי ואת אישתי, שאיבדנו את הבן שלנו, שום פיצוי כספי לא ימנע את הטלטלה הרגשית שאנחנו עוברים בוקר וערב, יום יום, שעה שעה".