למרות המחאות של חברי כנסת, של ארגון אם תרצו ושל קציני מילואים, שקראו לנשיא המדינה להימנע מלהשתתף בכנס של עיתון "הארץ" בניו יורק בשל השתתפותו נציג של "שוברים שתיקה", נשא הערב (ראשון) הנשיא ריבלין דברים בפני באי הכנס והתייחס גם לנוכחות נציג "שוברים שתיקה".

"לא הייתי מוצא לנכון להגיע לדבר בחו"ל בכנס של 'שוברים שתיקה', אבל זה כנס של עיתון הארץ ולא אהיה בפאנל בו יהיה נציג של שוברים שתיקה" אמר הנשיא בטרם נפתח הכינוס.

במקום לשווק את ישראל, הנשיא ריבלין שיווק את עצמו

לבאי הכנס אמר: "אני יודע שיש כאן נציג של שוברים שתיקה. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם. לפעמים צריך לומר את המובן מאליו – צה"ל עושה הכל לשמור על סטנדרטים מוסריים גבוהים. חיילינו מגינים עלינו ואנחנו נעשה הכל כדי להגן עליהם".

בעקבות דברים אלה פרסם עמית דרעי, אחד מקציני המילואים שמחו על השתתפותו של ריבלין בכנס, פוסט בפייסבוק בו כתב: "אנו רוצים להודות  לנשיא ריבלין על כך שאמר את מה שכולנו כבר יודעים. בדבריו אלו מוקיע הנשיא את שוברים שתיקה ומערער על הלגיטימיות שלהם. זו מכה אדירה לארגון הזה. יש עוד עבודה אבל אנחנו בדרך הנכונה".

ח"כים פנו לנשיא: "העבר מסר נגד מסע הדה-לגיטימציה" 

השתתפותו של ריבלין בכנס גרמה לסערה בכנסת, וגררה פניית ח"כים לנשיא שלא להשתתף באירוע. 

חברי הכנסת מירב בן ארי (כולנו), שרן השכל (ליכוד), אלי כהן (כולנו), טלי פלוסקוב (כולנו) ויפעת שאשא ביטון (כולנו), שלחו היום מכתב לריבלין, המבקר בארצות הברית, בו נאמר: "אנו חברי הכנסת החתומים מטה, מבקשים ממך לבטל את השתתפותך בכנס "הארץ" בארצות הברית, בהשתתפות נציגי ארגון "שוברים שתיקה". 
 
החותמים טענו כי בכנס ישתתפו דוברים שמפיצים שקרים נגד ישראל: "באמצעות אי-השתתפותך בכנס זה,  תעביר מסר חד משמעי וברור נגד מסע הדה-לגיטימציה שמנהל ארגון "שוברים שתיקה" וארגונים דומים כנגד צה"ל ומדינת ישראל. במסגרת הכנס יישא דברים אבנר גבריהו, אשר בעבר אמר משפטים כגון: "חיילי צה"ל יורים במכונות "ירייה באזרחים, חיילי צה"ל פורצים לבתים של פלסטינים על מנת לצפות במשחקי כדורגל", וכדומה. אלה שקרים ועלילות כנגד הצבא, אשר מופצים על ידי ארגונים כגון "שוברים שתיקה" ואחרים".
 
"אנו חברי הכנסת, מבקשים ממך כי אם תחליט בכל זאת לשאת דברים בכנס זה, תדאג להעביר מסר חזק וברור המגן על חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים. מסר המאפשר ביקורת לגיטימית על צה"ל, אך אינו מאפשר הפצת שקרים ועלילות דם כנגד חיילים ואנשי מילואים, המשרתים את מדינת ישראל באהבה ובמסירות נפש", נאמר במכתב.

"ארגון חוקי וחשוב שמעמיד מראה אל מול עינינו" 
 

בתגובה אמרה ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "שוברים שתיקה הוא ארגון חיוני בדמוקרטיה שמעוניינת להמשיך ולפעול לאור ערכי זכויות האדם והצדק. צבא לא יכול להיות קדוש במדינה דמוקרטית, הוא לא חסין לביקורת ואל לו להיות כזה. הפניות לנשיא המדינה רובי ריבלין על מנת שיבטל את השתתפותו בכנס בשל השתתפות ארגון שוברים שתיקה מעידות על המשך ניסיון הדה-לגיטימציה וצמצום האפשרות לפעול של ארגון חוקי וחשוב שמעמיד מראה אל מול עינינו, ומאלץ אותנו להתמודד דווקא עם הדברים שאנו מעדיפים להדחיק".
 
ח״כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת), אמר בתגובה לפניה לנשיא: "מדיניות ההשתקה וסתימת הפיות של הימין חוצה גבולות ומגיעה לארה"ב, ואף מנסה לכפות את עצמה על נשיא המדינה. זו מגמה מסוכנת שאסור להיכנע לה". ג'בארין קרא לנשיא המדינה "להגן על עקרונות היסוד של הדמוקרטיה, ולא להיסחף אחר האווירה הלאומנית הפושה בחברה הישראלית".