מספר שעות לאחר פיגוע הדריסה בתחנת האוטובוס הסמוכה לגשר המיתרים בירושלים, בו נפצעו 13 בני אדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה למגן מאות תחנות אוטובוס במקומות עם סיכון גבוה ירושלים, על פי רשימה שתגובש על ידי משטרת ישראל ומשרד התחבורה.

בהתייעצות שערך הערב (שני) נתניהו, יחד עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית ירושלים ניר ברקת, התקבלה ההחלטה על המיגון, תוכנית שצפויה להיערך כחודש ימים ועלותה כשני מיליון שקלים. 

במהלך הפיגוע הגיע רכב פרטי שנשא לוחית זיהוי ישראלית לתחנת האוטובוס. הנהג איתר קבוצת ישראלים שעמדו בתחנה, התנגש בהם בעצמה, ויצא מרכבו על מנת לדקור אותם, לא לפני שהתנגש בברז כיבוי. המחבל נורה על ידי מאבטחים ואנשי משטרה שהוזעקו למקום בתוך שניות וחוסל. ברכבו נמצא גרזן.
 
"אורון עמד בצדה של התחנה - זה מה שהגן עליו"

בפיגוע  שאירע בתחנת האוטובוס הסמוכה לגשר המיתרים בירושלים נפצעו, כאמור, 13 בני אדם. בין הפצועים, אורון הדר בן ה-18, שנפגע באורח קל משום שמספר דקות לפני הפיגוע פינה מקום ישיבה לאישה מבוגרת על הספסל של תחנת האוטובוס. ככל הנראה מעשה זה גם לפציעה פחות חמורה אצל אורון, שנעמד בצד וכך היה מוגן יותר. 

שאול הדר, אבא של אורן הדר, סיפר למעריב אונליין על הרגע בו קיבל את ההודעה על בנו: "הייתי בבית. אורון יצא לישיבת פדואל והמתין לאוטובוס על הספסל. הגיעה אישה מבוגרת והוא פינה לה את המקום לשבת ונעמד ליד דופן התחנה, זה מה שהגן עליו. הוא ענה לשיחה בסלולארי ושמע פתאום בום גדול. המכה שספגה התחנה העיפה אותו ולאחר מכן הוא מצא את עצמו שוכב על האספלט של הכביש כשסביבו הפצועים הרבים".


זירת הפיגוע, היום. צילום: ישראל בן חמו
 
"הוא ניגב לפצועים את הדם עם טישו שהיה לו בכיס ונתן לבחורה צעירה בגילו לשתות מבקבוק הנסטי שהיה לו. עכשיו הוא שוכב בבית החולים והפצועה נמצאת מיטה לידו", הוסיף האב ואמר כי "לאחר הפיגוע רץ אורון לאמבולנס שהיה באזור, דפק להם על החלון וצעק: 'פיגוע, פיגוע'. הוא שמע יריות ופחד שאולי זה המחבל ותוך זמן קצר הוא הבין שהיו אלה אנשי ביטחון. היה לו נס חנוכה - הוא ניצל".

בין הפצועים בפיגוע ישנו גם תינוק כבן שנה וחצי שמצבו מוגדר בינוני. הוא מטופל בבית החולים הדסה עין כרם, שם הרופאים נלחמים בחדר ניתוח במאמץ להציל את רגלו שנפגעה.  ד"ר יונתן דמה, כירורג מהדסה עין כרם, שקיבל את הפעוט, התייחס למצבו: "התינוק סובל מפציעה קשה ומסובכת ברגלו. הוא הגיע משערי צדק באמבולנס של מד"א עם פרמדיקים ומלווה בשני רופאים. התינוק הועבר לניתוח, ורק עם סיומו נוכל להעריך את מצבו. אבא שלו נמצא כאן וגם בני משפחה נוספים".