גינוי חריף: הנשיא התשיעי שמעון פרס גינה היום (שלישי) בחריפות את כל ניסיונות ההסתה המופנים כלפי נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ואמר: "כל הסתה נגד הנשיא הינה הסתה נגד המדינה, אני מגנה כל סוג של הסתה".



פרס הנמצא בימים אלה בסין אמר עוד כי "יש לנו מדינה אחת ונשיא אחד, אסור לאפשר כל גילוי של הסתה או אלימות כלפיו. כל הסתה נגד הנשיא הינה הסתה נגד המדינה. כל הסתה הפוגעת בנשיא, פוגעת בכולנו - בעמנו, בילדינו ובמשמעותה של מדינת ישראל. ניתן להתווכח עם הנשיא ודעותיו אך הסתה ברורה אסור לאיש לעשות".




תחת התקפה, ריבלין. צילום: מארק ניימן, לע"מ


הנשיא לשעבר הוסיף: "זוהי אחריותו של כל אזרח במדינה לשמור על אחדותה של המדינה ודמותה. במדינת ישראל קיימות דעות וזרמים שונים, מי שמייצג את האחידות והממלכתיות של זרמים אלה הינו נשיא המדינה - גם על פי חוק וגם על פי בחירה".



"הנשיא ריבלין עושה לילות כימים כדי להביא לידי ביטוי גם את אחדות המדינה וגם את חופש הביטוי בקרב זרמים שונים בתוכה. עלינו לתת לנשיא למלא את תפקידו כפי שעשה זאת במסירות רבה עד כה. מגיע לו ומגיע לנו שנעמוד מאחוריו", אמר פרס.



ערוץ 20 תקף את ריבלין


כזכור, ערוץ 20 תקף בצורה חריפה את הגעתו של ריבלין לכנס של עיתון "הארץ", בו השתתפו גם נציגים מארגון "שוברים שתיקה". הערוץ העלה בעמוד הפייסבוק שלו פוסט בנושא, שיצר הד אדיר ברשת, עם תגובות חריפות הן מימין והן משמאל. הפוסט זכה לאלפי שיתופים.



בפוסט עצמו נכתב: "הגיע הזמן לומר: במוסד הנשיאות אבדו את הבושה. גם אם מוסד הנשיאות יחרים את ערוץ 20, גם אם ערוץ 20 ישלם את המחיר על כך שהוא מנגח את הנשיא המאותגר ביותר בתולדות המדינה, הגיע הזמן לומר את האמת בקול רם: ריבלין עסוק בלייצג את עצמו ולא את עם ישראל.



"עם ישראל מאמין בצה״ל, מאמין שהם מסכנים את נפשם עבורנו יום וליל ומאמין שתפקיד הנשיא הוא לתמוך בהם. נוכחותו של הנשיא ריבלין היום בכנס יחד עם הארגון הנאלח ״שוברים שתיקה״ היא חציה של קו אדום ובזיון למוסד הנשיאות. זכותו של ריבלין כאדם פרטי לעשות כל העולה על רוחו, אך כנשיא המדינה אסור לו לירוק בפרצופם של חיילי צה״ל. זה מביש. זה עצוב".



מגנים על הנשיא


אתמול יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עופר שלח קרא להפסיק את "מסע ההסתה נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין". גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס למתקפה על הנשיא, ותקף את ערוץ 20.




"נגמרה הבושה", הרצוג. צילום: מרק ישראל סלם


"לערוץ 20 נגמרה הבושה. מהבוקר תוקפים עורכי הערוץ בפראות את האזרח מספר 1, משתלחים באחד מסמלי השלטון והריבונות החשובים ביותר שלנו, מעזים, בחוצפה שלא ברור מאיפה גייסו להטיף לו על אהבת ישראל כאילו שהם המציאו את הציונות", כתב הרצוג בעמוד הפייסבוק שלו.



הרצוג הוסיף: "נשיא המדינה, ראובן ריבלין מוביל קו חשוב ואמיץ. הוא מגן על מדינת ישראל מעל כל במה, בלי לפחד ממלעיזים עלובים שתוקפים את עמדתו מכל עבר- והוא עושה את זה מתוך הכרה ציונית עמוקה, לא מתנצלת ולא מתחסדת, שבבסיסה, ואולי את זה צריכים ללמוד שם בערוץ 20, מורשת אמיתית של אהבת ישראל ואזרחיה".