טרגדיה נוספת ב"שיבא": לאחר ששתי יולדות שטופלו בבית החולים "שיבא תל השומר" נדבקו בחיידק טורף, היום (שלישי) התברר כי יולדת שלישית נדבקה בחיידק. היולדת הגיעה לבית החולים עם תלונות התואמות זיהום מחיידק טורף ובבית החולים נאלצו לכרות גם את רחמה. בית החולים אישר שיולדת כזו מאושפזת בבית החולים ומטופלת שם עכשיו וכן שנאלצו לכרות את רחמה.



בית החולים מכחיש שאישה זו נדבקה מהרופא שאותר כנשא של החיידק. לדברי בית החולים היולדת הגיעה עקב מאמצי בית החולים לבדוק את מצבן של כל הנשים שילדו בבית החולים לאחרונה, זאת לאור גילוי רופא הנושא את החיידק הטורף שהדביק ככל הנראה לפחות יולדת אחת.



משרד הבריאות אישר שדווח מבית חולים שיבא על יולדת שלישית עם זיהום ברחם. האישה ילדה בבית החולים, שוחררה לביתה ולאחר מכן חזרה לשם עם זיהום ברחם והרחם נכרת. נסיבות המקרה נבדקות על ידי משרד הבריאות ודגימות מעבדה ייבחנו על ידו.



אם אומנם גם יולדת זו נדבקה בחיידק הטורף, זה כאמור יהיה המקרה השלישי שבו יולדות לקו בזיהום מסכן חיים ברחם בבית החולים. החיידק שזוהה במקרה הראשון הוא סטרפטוקוק מקבוצה A והוא תואם חיידק זהה שהתגלה אצל אחד מהרופאים שטיפלו ביולדת הראשונה. הרופא הנשא, קיבל טיפול אנטיביוטי ונשלח לביתו.



במקרה השני, היולדת שילדה בשיבא הגיעה מביתה עם תלונות על כאבים לבית חולים בילינסון ומצבה התדרדר במהירות. רק לאחר מאמצים של צוות טיפול נמרץ יוצב מצבה וחייה ניצלו. בבית החולים זיהו בוודאות ואישרו שמדובר היה אצל אותה יולדת בחיידק טורף. לגבי אישה זו, טוענים בשיבא - שאין זה החיידק שנשא הרופא וההדבקה איננה ממנו.



"מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "לאור השקיפות המובטחת מעדכן בית החולים כי לאחר החקירה האפידמיולוגית, ובדיקת הזן המדויק של החיידק על ידי משרד הבריאות, נמצא כי יש זהות של החיידק ביולדת אחת לבין איש הצוות החשוד כנשא. לגבי היולדת השנייה (היולדת שנותחה בבלינסון), נמצא בוודאות כי אין קשר בין החיידק שבודד אצלה לבין החיידק שבודד אצל החשוד כנשא. בנוסף, בעקבות מאמצי האיתור של בית החולים, נמצאה בתוך קבוצת הנשים אליהן נערכה פנייה יזומה יולדת שלישית עם סימני זיהום. היולדת הוזמנה לבית החולים ומטופלת בשעות אלו. בבדיקה ראשונית לא נמצא חיידק מסוג סטרפטוקוק ולכן בינתיים לא ידוע אם יש קשר בין המקרים. המקרה עדיין בבדיקה".



"אגף נשים והמחלקה למחלות זיהומיות חזרו לעבודות שגרה. איננו צופים מקרים נוספים בין היולדות שילדו בשיבא. זיהומים לאחר לידה מתרחשים באופן ספורדי בכלל בתי החולים בארץ ובעולם, לכן מצוות הערנות מחייבת את כולנו לעמוד על המשמר ולמנוע התפרצויות".