גונדר-משנה יוסף שוהם, מפקד כלא איילון, הוא הבכיר בשב"ס החשוד כי ביצע עבירות מין בקצינה שעבדה תחתיו, כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. לאחר חקירה, נשלח לפני יומיים יוסף למעצר בית של חמישה ימים. כמו כן הוא הורחק ממתקני השב"ס למשך 15 ימים.



יממה קודם לכן פורסם כי המשטרה חקרה את הקצין בגין חשד לביצוע עבירות מין כלפי עובדת, אשר ביניהם התקיימו יחסי מרות. במסגרת החקירה הורתה נציבת בתי הסוהר, עופרה קלינגר על נקיטה בהליכי השעיה מידיים כנגד הקצין. כמו כן, נקבעו כאמור תנאים מגבילים לרבות מעצר בית משך חמישה ימים והרחקה למשך 15 ימים ממתקני השב"ס.



החקירה, שהתנהלה בשיתוף פעולה מלא, החלה בעקבות מידע שהועבר למשטרה על ידי גורמים בשירות בתי הסוהר, בו עלו ממצאים מטרידים מאוד. 



משירות בתי הסוהר נמסר עם ההודעה על החקירה לפני יומיים: "נמשיך לשתף פעולה ככל הדרוש עם צורכי החקירה תוך טיפול במתלוננת והגנה עליה, וכן תוך שמירה על הזכויות החוקיות של הקצין החשוד. עם כניסתה לתפקיד הפיצה נציבת בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר, איגרת לכלל סוהרי הארגון, במסגרתה הודיעה על הקמת יחידה חדשה הכפופה למבקר הפנים של שב"ס ואשר תהווה כתובת לכל סוהר וסוהרת לתלונות בעניין התנהלות לא הולמת במסגרת הארגון. רב גונדר קלינגר הודיעה על מדיניות של אפס סובלנות לכל מקרה של התנהגות בלתי הולמת ועל הכוונה לייצר סביבת עבודה בטוחה ומכבדת לכלל הסוהרים".



שירות בתי הסוהר, אשר נחשב לגוף איכותי, נאלץ להתמודד בחודשים האחרונים עם מספר פרשות אשר מעיבות על האופן בו הוא נתפס בציבור. הפרשה האחרונה היתה בריחתו של האסיר, ירון סנקר, אשר הצליח להימלט מבית החולים אסף הרופא בו אושפז, ורק לאחר מכן נתפס באזור באר שבע. המבוכה והביקורת הביאה להשעייתם של שלושת הסוהרים שאמורים היו לשמור עליו.