תנועת "אם תרצו" הפיצה אתמול (ג') סרטון תעמולה, המכוון אישית נגד ראשי ארגוני זכויות האדם, טוען שהם "שתולים" שעוזרים למחבלים, וקורא להוציא אותם אל מחוץ לחוק. רן שריג ודנה ספקטור התעמתו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם אלון שוורצר, ראש אגף מדיניות בתנועת "אם תרצו", שאמר: "אני לא חושב שזו חציית קו מטורפת. לא חשפנו אפילו חלק מהפעולות של 'השתולים', כי בסרטון של דקה אי אפשר להכיל את כל הפעולות נגד חיילי צה"ל.




הרעיון לשם 'השתולים' צץ במוחנו. עד היום קראנו להם ארגוני שמאל קיצוני או דה-לגיטימציה, חלק לצערי קוראים להם בטעות 'ארגוני זכויות אדם'. לנו ברור שאלה ארגונים 'שתולים' מבחינת אג'נדה ורעיונות בתוך מדינת ישראל".


רן: 97% מהמימון שלכם איננו חשוף
שוורצר: "הכל חשוף וגלוי. אתה יכול להיכנס לרשם העמותות. אין לי בעיה לדבר על עצמי. אין לי בעיה להגיד שמי שתורם לי זה הקרן המרכזית לישראל, אבל זה לא הסיפור".

אתם טוענים שהם 'נורווגים' ו'שוודים' ופועלים לפי אינטרסים של מדינות זרות.
שוורצר: "אותו ישי מנוחין הוא לא פעיל נגד עינויים. הוא מגיש תלונות סדרתי נגד חיילי צה"ל. הוא הגיש תלונת מעצר נגד דורון אלמוג בבריטניה. בגללו דורון אלמוג כמעט נעצר. הוא הגיש תלונות גם נגד דיכטר ובוגי יעלון שכיום הוא שר הביטחון, והוא מעודד סרבנות. אז בוא לא ניתמם. אותו ארגון מקבל כספים במיליונים ממדינות זרות, כדי לבצע את הפעילות שלהם. ואנחנו מקבלים כסף מגורמים פרטיים וקרנות פרטיות. הם מקבלים כסף ממדינות זרות ויש הבדל. מדינה כמו בריטניה, נורווגיה, גרמניה או שוודיה שמעבירות מיליונים לארגונים כמו 'הוועד נגד עינויים', 'בצלם' או 'שוברים שתיקה' או 'יש דין' היא מנסה לחתור תחת הדמוקרטיה הישראלית".

אתם מבקשים מהם ללבוש טלאי שיסמן אותם
שוורצר: "לא טלאי. אתה תגיד אותו דבר על לוביסטים? אתה לא תגיד, כי לוביסט כבר מסתובב עם טלאי".

דנה: "נוח לך להגיד שמישהו ששירת כקצין קרבי בצה"ל הוא כמו מחבל שבא עם הסכין?"
שוורצר: "התופעה שיש ארגונים ישראלים שהם המעטפת הכביכול משפטית של המחבלים. כולנו יהודים טובים ולכולנו יש כוונות טובות. הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות".

רן: "אני יכול לשמוע ממך שגם השמאלנים הם ציונים?"
שוורצר: "יש שמאלנים מצוינים, יש שמאל ציוני ראוי, אבל הם לא ציונים. זה בדיוק ההבדל. 'הוועד נגד עינויים', ישי מנוחין, 'בצלם' וחגי אלעד, ו'שוברים שתיקה' הוציאו את עצמם מחוץ לגדר, הם פועלים נגד חיילי צה"ל".

דנה: "האם דעתך האישית תהיה נוחה אם מישהו כמו 'הצל' או תואם 'הצל' ייקח לום גדול ויחבוט באנשים האלה כי הקבלת אותם למחבלים?"
שוורצר: "לי מפריע שמתירים את דמם של חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. ברגע שחיילי צה"ל מפחדים לטוס לחו"ל מפחד שיעצרו אותם. ברגע שחיילי צה"ל פוחדים לירות בנשק שלהם כי הם פוחדים שיגישו נגדם תלונות, זו הבעיה האמיתית כי אז אי אפשר להגן עליכם. אתם משדרים עכשיו באולפן ויש חיילים ששומרים עלינו. והם רוצים להאשים אותם בביצוע פשעי מלחמה".

דנה: "דעתך תהיה נוחה אם מישהו יצפה בסרטון הזה ואחר כך ירביץ לקצין צה"ל שהעיד ב'שוברים שתיקה'?"
שוורצר: "אף אחד לא ירביץ כי הסיפור הוא הפוך. הם מתירים ומאפשרים פעילות נגד חיילי צה"ל".

רן: "גם אף אחד לא רודף אחרי חיילי צה"ל שרוצים לטוס לחו"ל. אתם מתעסקים בהפחדות".
שוורצר: "בטח שכן, תקרא עיתונים. חיילים פוחדים לטוס. והנה, ישי מנוחין כמעט הביא למאסרו של דורון אלמוג".

רן: "איך אתה מקדם את הציונות בכך שאתה מסית יהודים נגד יהודים אחרים?"
שוורצר: "אנחנו אוהבים את מדינת ישראל. אנחנו הקול של חיילי צה"ל והמשפחות השכולות. מי שמגן על מחבלים לא אוהב את מדינת ישראל. אפשר להתווכח בתוך הבית, אבל הם הוציאו את עצמם. ברגע שהם התחילו לקבל מיליונים ממדינות זרות, כדי לממש את המדיניות של אותן מדינות הם חצו את הקו. הם פועלים נגד המדינה בשם אינטרסים זרים, הם מגנים על מחבלים. 'המוקד להגנת הפרט' הגן על המחבלים שרצחו את משפחת הנקין ואת רוצחי מלאכי רוזנפלד".

דנה: "למה הם עושים את זה?"
שוורצר: "אני לא יודע. הכוונות שלהם לא מעניינות אותי, אבל הם מובילים אותנו לגיהינום. התוצאות של זה הם חרם על ישראל ודה לגיטימציה. השמאל הציוני אוהב את מדינת ישראל והוא זה שצריך להוביל את המאבק הזה נגד הארגונים ה'שתולים'. אני רוצה שהשמאל הציוני ייצא נגד 'שוברים שתיקה' כמו שר הביטחון ויאיר לפיד. אפשר להיות ציוני ולבקר את מדינת ישראל, בוודאי אבל אי אפשר להיות  ציוני ולפעול נגד חיילי צה"ל".

דנה: "אפשר להיות ציוני, לשרת בעזה, ואז לחזור ולספר על מראות מזעזעים שראית?"
שוורצר: "חובה לקיים דיון בנושא. אפשר לעשות את זה בבית. 'שוברים שתיקה' מפרסמים את הדו"חות שלהם בבריטניה ושוודיה".

רן: "אתמול יצאתם בקמפיין גם נגד נשיא המדינה. איזו מדינה אתם רוצים? מדינת הלכה מנותקת מהעולם שעסוקה רק בעצמה?"
שוורצר: "אני רוצה מדינת מופת ציונית ודמוקרטית. אפשר להעביר ביקורת ולחשוף גם את 'השתולים'".