השר ובעלי מועדון הפועל תל אביב לשעבר חיים רמון הכריז על הקמת תנועה חדשה שנועדה למנוע מישראל מלהפוך למדינה דו-לאומית, הנקראת "להציל את ירושלים היהודית". רמון הסביר היום (שבת) באירוע "שבתרבות" של עיריית כפר סבא באולם קרית ספיר, בהנחיית רינה מצליח, כי הסיבה להקמת התנועה היא "הכפרים הפלסטיניים שסופחו בעבר לירושלים - הם הפכו ל-40% מירושלים. 60% מהילדים עד גיל 18 הם פלסטינים. בואו נעשה גדר בין ירושלים היהודית לכפרים האלה. הביטחון יגבר כי צה"ל יוכל להיכנס לשם. נחסוך כסף כי 200 אלף האנשים עולים כשלושה מיליארד שקל בשנה. נהפוך את ירושלים לעיר עם רוב יהודי יציב".
רמון הוסיף כי בסקר שנערך לאחרונה, נמצא כי למעלה מ-70% מהציבור היהודי אכן תומך בתוכנית כזו. "יש לזה רוב בימין, והתומכים משמאל דואגים מה יקרה לפלסטינים. אני בעד מדינה יהודית. מי שרוצה לספח את השטחים הוא בעד מדינה דו לאומית או מדינת אפרטהייד, ואני נגד שתי האפשרויות האלה. אנחנו לא צריכים להתעסק באבו מאזן, הוא אויב. נניח שהוא לא פנטנר, ממשלת ישראל תודיע מתוך דאגה לעם היהודי שאנחנו נספח את כל גושי ההתיישבות. חיים שם 280 אלף תושבים ישראלים ושם אנחנו ממשיכים להתנחל. מעבר לגושים אנחנו מפסיקים כל התנחלות ומציעים לכל מי שגר שם פיצוי מרצון".
 

צה"ל יישאר

רמון סיכם: "צה"ל נשאר, אנחנו אומרים לפלסטינים שזה המצב. אני טוען כי נתניהו מוביל אותנו למדינה דו לאומית. לפני ההתנתקות נהרגו פי שניים יותר אנשים. אם היינו רוצים לחסל את חמאס היינו עושים את זה פעמיים, במבצעי עופרת יצוקה או בעמוד ענן. ישראל, ביחד עם טורקיה וקטאר, תומכת בחמאס, אבל ביבי רוצה את חמאס כדי לא לעשות שום שינוי במה שקורה בגדה. אם נעשה פה סקר, אף אחד לא מתגעגע לעזה ולהתנחל במחנות הפליטים שם".  

רמון התייחס בדבריו גם לסערה האחרונה סביב ארגון "שוברים שתיקה" והתבטאויות הנשיא ריבלין בכנס של עיתון "הארץ" בניו יורק בנושא: "הפעולה של שוברים שתיקה בעולם הרסנית, בזויה ופוגעת במה שהם רוצים להשיג. המאבק כאן ולא בשום מקום אחר. שוברים שתיקה הוא ארגון בעייתי מאוד שגורם נזק לישראל. אם הם רוצים שהחברה הישראלית תהיה יותר מוסרית, שיפעלו רק בישראל".
על הביקורת נגד הנשיא ריבלין אמר רמון: "מותר לבקר נשיא אבל צריך לבקר אותו בצורה מבוקרת. מה שנעשה הוא ביקורת מאוד לא מכובדת. הנשיא מכבד כל אדם, וזה מעיד על האנשים האלה שהם לא ימין – הם בעלי השקפת עולם גזענית שרוצים פה מדינת אפרטהייד".