87 צוללנים מלווים בשלטי מחאה ופסל כריש שגובהו שני מטרים, ביצעו בשישי בבוקר את צלילת הפתיחה של קמפיין "שתיקת הכרישים" באתר הסטי"ל הטבוע באילת. "שתיקת הכרישים" הוא קמפיין גלובלי תת-ימי היוצא כנגד ציד כרישים, שיזם הפעיל הישראלי דוד פילוסוף בשיתוף עם עמותות בינלאומיות להגנת כרישים. הקמפיין מורכב מסדרת צלילות המוניות במדינות רבות ברחבי העולם. בכל צלילה, משתתפים עשרות ולעתים מאות צוללים בתקווה לעלות את הנושא על סדר היום הציבורי ולעודד את מקבלי ההחלטות לפעולה.



"איש לא העז לדמיין שבעלי חיים מרשימים אלו יהיו בסכנת הכחדה. ציד כרישים הוא עיסוק אכזרי והשלכותיו למערכת האקולוגית התת-ימית הרסניות", אמר פילוסוף והוסיף: "כ-70 מיליון כרישים ניצודים בשנה לטובת צריכת סנפיריהם במסעדות במזרח אסיה. ברבים מהמקרים, לאחר שנחתך הסנפיר - מושלך הכריש בעודו בחיים חזרה אל המים, שם הוא מוצא את מותו שבועות ספורים לאחר מכן. הזוועה מוכרחת להיפסק. אני קורא בזאת לכל הצוללים בעולם להצטרף לקמפיין. הכרישים אינם מסוגלים לזעוק, אבל אנחנו כן. וזוהי זעקתנו".



קמפיין "שתיקת הכרישים"



במהלך האירוע באילת, פסל הקמפיין שעוצב על ידי האמן שלמה כהן והודפס בתלת ממד ע"י חברת מסיבית, "הכריש המתחנן", הוטבע באתר הסטי"ל ושימש כעוגן צלילה עבור המשתתפים. חלק משלטי המחאה של אירוע שתיקת הכרישים נוצרו על ידי ילדי העיר אילת. את האירוע ימשיכו צלילות רבות שייערכו במהלך השנה הקרובה בארצות שונות בהשתתפות משלחות ישראליות. צלילת המחאה המסכמת והגדולה ביותר תיערך במהלך חודש אוקטובר 2016 בהשתתפות למעלה מ-500 צוללים.